پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1400 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 101669

بهره برداری اولیه از جاده پاتاوه به دهدشت در شهریورماه سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع ۱۱هزار میلیاردریال هزینه شده از سال ۱۳۷۴ تاکنون برای احداث جاده پاتاوه به دهدشت مبلغ ۱۰هزار میلیاردریال آن طی هشت سال گذشته انجام گرفته است .

صدای جنوب:

پژمان نیک اقبالی  با اشاره به اینکه جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان کریدور شمال به جنوب یکی از مهمترین طرح های عمرانی استان بشمار می رود اظهار داشت :این میزان اعتبار تخصیصی برای این محور ارتباطی در دست اجرا در دولت یازدهم و دوازدهم و از محل منابع مالی مختلف تامین و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه یاد شده در زمان حاضر ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴۲درصد آن در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است ، تاکید کرد:چهار هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت نیاز است.

به گفته نیک اقبالی طرح ساخت جاده پاتاوه به دهدشت که ۱۳۶ کیلومتر طول دارد براساس وعده عوامل اجرایی قرار است شهریور امسال بهره برداری اولیه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به برخی از انجام ۱۸میلیون متر مکعب خاکبرداری ، ۴۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۱۴ پل خاص به طول یکهزار و۵۱۲ متر،۳۴۶ دستگاه تونل بزرگ و کوچک و ۱۵ دستگاه تونل به طول ۹ هزار و۵۵۵ متر را از جمله مشخصات این پروژه بزرگ راهسازی برشمرد.

قطعه نخست جاده پاتاوه به دهدشت از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار در سال ۸۷ به بهره برداری اولیه رسید.

قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.

قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر است.

قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر اردیبهشت سال ۹۷ به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.

ساخت محور پاتاوه – دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی در پی خواهد داشت بطوری که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی (ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز چهار ساعت کاهش خواهد یافت.

این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت