پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1400 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 102460

ادامه واکنش ها به اظهارات نماینده بهبهان در مجلس؛

آقای مظلومی،نجابت و صداقت مردمان کهگیلویه بزرگ را بهانه گستاخی خود قرار ندهید

اظهارات گستاخانه نماینده بهبهان و آغاجاری و توئیت منفعت طلبانه و تفرقه انگیز وی در حوزه آبی و سد نشان داد که  کهگیلویه بزرگ  بیش از هر زمانی به اتحاد و تلاش در جهت بهرمندی مردمان خود از منابع خدادادی خویش چون آب خروشان مارون  نیازمند است.

صدای جنوب:

اظهارات گستاخانه نماینده بهبهان و آغاجاری و توئیت منفعت طلبانه و تفرقه انگیز وی در حوزه آبی و سد نشان داد که  کهگیلویه بزرگ  بیش از هر زمانی به اتحاد و تلاش در جهت بهرمندی مردمان خود از منابع خدادادی خویش چون آب خروشان مارون  نیازمند است.

مظلومی نماینده بهبهان صراحتا گفت؛ با تلاش نمایندگان خوزستان اجازه نخواهیم داد طرح سد مارون ۲ که نه کارشناسی است و پشت آن لابی وجود دارد به سرانجام برسد !! عجیب اینکه نماینده یک شهرستان همسایه که ارتباطات تاریخی و فرهنگی عمیقی با مردم کهگیلویه بزرگ دارند و اتفاقا بخش عمده ای از سبد رای نماینده بهبهان محصول تلاش مردمان همین جغرافیا است به خود اجازه میدهد منافع عمومی و پیشرفت احتمالی کهگیلویه بزرگ دچار مشکل شود به قیمت آبادانی و آبیاری انبوهی از دشت های بهبهان که از محل سدهای که در کهگیلویه بزرگ احداث شده آبادتر شود .

مظلومی یا نمیداند کهگیلویه کجاست و یا اساسا اشتباهی به کرسی نمایندگی مجلس رسیده چرا که درد کهگیلویه و مظلومیت بهمئی که خود اتفاقا  متعلق به همین خطه است برای وی ارزشی ندارد و هر چند وکیل مردم بهبهان و آغاجاری است اما نمی تواند و حق هم ندارد برای شهرستانی دیگر تعیین تکلیف کند و بعد از تلاش در ایجاد محدودیت و ممنوعیت استخدام فرزندان کهگیلویه بزرگ در پالایشگاه بید بلند این بار چشم طمع مجدد به باقیمانده آب رودخانه های شهرستان را داشته باشد.

نماینده کهگیلویه بزرگ این بار اما بدون ملاحظه و صریح پاسخ نماینده بهبهان را داد وضمن تاکید بر اجرایی کردن سد مارون ۲ به نقد برخورد قومی و جغرافیایی در جریان استخدام در پالایشگاه بید بلند پرداخت که  فازغ از سرانجام این طرح تا همین جا تلاش نماینده کهگیلویه در دفاع از سرزمین مظلوم و بی دفاع و همیشه محروم کهگیلویه بزرگ قابل تقدیر است هر چند افکار عمومی و مردم از مجموعه مدیریتی استان و مجمع نمایندگان استان قویا خواهان تلاش در جهت تحقق وعده های این پروژه بزرگ هستند و اگر چه در جریان احداث سد مارون یک کلاه گشادی سر کهگیلویه رفت اما قطعا این بار اجازه نخواهیم داد کلاه دیگری سرمان رود و قاطعانه در مقابل زیاده خواهی غیر مسئولانه نماینده بهبهان خواهیم ایستاد.

مظلومی و مظلومی ها بدانند آنچه امروز باعث پیشرفت کشاورزی و آبیاری زمین های همیشه بایر بهبهان و حومه شد منابع آبی غنی و خدادادی کهگیلویه بزرگ بوده و اگر امروز زنان و دختران شما در آرامش و آسایش بدون مشکل زندگی می کنند محصول رنج های بانوان کهگیلویه صاحبان همین  آب و رودخانه هستند که مجبورند بخاطر شرایط بد اقتصادی در جالیزهای ثروتنمدان شهرستان های شما به گوجه و خیار چینی مشغول شوند و این قاعده برای هیچ انسان آزاده ای قابل درک و فهم نخواهد بود.

مظلومی خود مدیون شناسنامه ساکنان این دیار است و اگر چه وکالت بهبهانی ها را با حداقل رای ممکن به عهده دارد اما هرگز نباید به خود اجازه دهد ساکنان دیاری از ایران عزیز در رنج کامل  باشند تا مبادا گوشه ای ثروت انبوه بهبهانی ها کم شود و باید از خود بپرسد من به کدام راه میروم و این چه راهی است برگزیدم ! هر چند معتقدیم کرسی نمایندگی بهبهان شایسته افرادی از جنسن ضرغامی اخلاق محور است اما مظلومی باید حداقل ها را به حرمت همان قاعده همسایگی رعایت کند.

نمایندگان خوزستان اگر ذره ای عرضه و ظرفیت  دارند از منابع آبی بیشمار و انبوه خود دفاع کنند که جلو چشمشان رودخانه پر آب کرخه و کارون جان میدهند و بخش زیادی از مشاغل مردم خوزستان  در حوزه کشاورزی و دامداری تعطیل میشود تا استان های صاحب نفوذ صاحب آن شوند نه اینکه یقه همسایه همیشه در کنار خود یعنی کهگیلویه بزرگ که پیوندی به بلندای تاریخ با بهبهان و مردمانش دارند بگیرند و ظالم را رها کرده و یقه مظلوم را بگیرند.

به مظلومی توصیه میشود که بداند ؛ اولا پیشرفت و توسع و آبادانی هر گوشه و سرزمینی از ایران باعث افتخار و بالندگی است و نجابت و صداقت مردمان کهگیلویه بزرگ را بهانه گستاخی خود قرار ندهد و آگاه باشد توسعه کهگیلویه وبهبهان و سایر شهرستان های ایران تفاوتی ندارد اما به شرط آنکه از دایره انصاف خارج نشوید و به کهگیلویه و حرکت احتمالی در مسیر توسعه اش احترام گذاشته و تلاش نکنید پروژه سد مارون ۲ دچارز مشکل شود که یقینا هر اتفاقی غیر از احداث آن بیفتد مردمان این دیار از چشم شما و سایر نمایندگان خوزستان خواهند دید.

 

ادریس کشاورز مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت