پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مرداد 1400 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 103449

جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۴ بیمار کهگیلویه و بویراحمدی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش صدای جنوب ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۶ نفر افزایش یافت.
پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۴۰۴ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۵ نفر مبتلای قطعی و ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از ۷۰۴ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند که شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند.
وی با بیان اینکه از ۲۰۹ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۲۵ درصد موارد مثبت اعلام شده و عمدتا در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام بودند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۲۵۸ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.
دکتر یزدان پناه گفت: با توجه به مشاهده  دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی درکهگیلویه و بویراحمد و سرعت بسیار زیاد سرایت آن و درگیری سنین پایین،  مردم استان باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص فاصله فیزیکی یک و نیم متری، زدن ماسک را رعایت کرده  و  همچنین از شرکت در دورهیمی های خانوادگی، تجمعات، مراسم‌های عزا و عروسی و جشن‌ها خودداری کنند تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت