پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مرداد 1400 ساعت 01:05:: شناسه خبر: 103804

افزایش روزهای دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳ روز در هفته/ ملاقات بیش از ۲۴۰۰ نفر در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۰

دیدارهای مردمی روایت انسانهایی است که به قوه قضائیه امیدوارند و برای پیگیری و اخذ ارشاد قضایی خواهان دیدار با رئیس کل دادگستری استان هستند.

به گزارش صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان؛ دیدارهای مردمی روایت انسانهایی است که به قوه قضائیه امیدوارند و برای پیگیری و اخذ ارشاد قضایی خواهان دیدار با رئیس کل دادگستری استان هستند.

گاهی اوقات هم افرادی که نه پرونده ای دارند و نه شاکی یا متشاکی اند اما از احقاق و دریافت حق شان در اداره یا سازمانی بازمانده اند جزء ملاقات کنندگان هستند.

علیرغم شیوع بیماری کرونا، ملاقات های مردمی رئیس کل دادگستری استان و مجموعه قضایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در طول ایام هفته ادامه داشته است.

با توجه به آن که قوه قضائیه مرجع تظلم خواهی و ملجاء و پناهگاه مردم جهت احقاق حق می باشد.

در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و به منظور رفع مشکلات قضایی مردم، دکتر حسن نگین، رئیس کل دادگستری استان، به همراه معاونین قضایی در دیدارهای مردمی این هفته پاسخگوی درخواست های مردمی بودند.

در هفته دوم مردادماه ۷۰ نفر از مراجعه کنندگان با اخذ نوبت قبلی و با هماهنگی های به عمل آمده و با رعایت نظم و انضباط و شیوه های بهداشتی، جهت پیگیری مسائل قضایی خود به دادگستری استان مراجعه و با رئیس کل دادگستری استان ملاقات نمودند.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص لزوم اخذ نوبت دهی اینترنتی جهت دیدارهای مردمی اظهار داشت: این اقدام در راستای دستورالعمل صادره از قوه قضائیه، تکریم ارباب رجوع، تسریع در پاسخگویی ها، حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی، توزیع ملاقات ها در روزهای هفته (شنبه- دوشنبه- چهارشنبه) هدفمند شدن دیدارهای مردمی، نظم و انضباط در مراجعات و جلوگیری از تضییع حقوق مراجعه کنندگان و زمان کافی جهت استماع اظهارات آنان و پیگیری مسائل ایشان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در ۴ ماهه گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر با رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و معاوننی ایشان ملاقات چهره به چهره داشته اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت