پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 شهریور 1400 ساعت 07:06:: شناسه خبر: 105564

هک تلفن همراه با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی

پیامکی با عنوان جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی دادگاه انقلاب را در گوشی تلفن همراه تان باز نکنید.

به گزارش  صدای جنوب ، جانشین پلیس فتا این استان گفت: مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت الکترونیک قوه قضاییه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ ظهرابی افزود: مجرمان پیامکی تحت عنوان سامانه الکترونیکی قضایی برای شهروندان ارسال می‌کنند که شهروندان برای دریافت ابلاغ الکترونیکی باید مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه لینک ارسال شده جعلی است، ادامه داد: در صورتیکه کاربران لینک را باز کنند به یک صفحه پرداخت جعلی مواجه می‌شوند که برای دریافت و سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد ارسال شده است.
جانشین پلیس فتا استان گفت: ممکن است کاربران با باز کردن این لینک جعلی یک بد افزار را روی گوشی خود نصب کنند که اطلاعات دستگاه تلفن را هک کنند.
سرهنگ ظهرابی با اشاره اینکه پیامک ارسالی قوه قضاییه لینک ندارد بیان کرد: شهروندان برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیازی به واریز وجه ندارند و برای دریافت ابلاغ الکترونیک قضایی باید به لینک http://eblagh.adliran.ir سایت اصلی ابلاغ الکترونیکی قضایی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: کاربران در صورتی که با چنین برنامه‌هایی برخورد کردن سریع به پلیس فتا برای پیگیری‌های لازم گزارش دهند.
جانشین پلیس فتای استان همچنین به پیامک‌های اهدای جوایز اشاره کرد و گفت: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی پیامک‌های برای دریافت هدایای رایگان با لینک‌های جعلی ارسال می‌شود که این پیامک‌ها فقط برای سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد طرح شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت