پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 شهریور 1400 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 106646

همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در گچساران+تصاویر

در آستانه هفته دفاع مقدس در مراسمی از ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سالن اجتماعات آزادی گچساران تجلیل شد.

صدای جنوب؛

در آستانه هفته دفاع مقدس در مراسمی از ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سالن اجتماعات آزادی گچساران تجلیل شد.


سرهنگ پسنده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت:یکی از سرمایه های گرانقدر، تاریخ آن ملت است آنهم تاریخی که سراسر افتخار و عزت است و دفاع مقدس تجربیاتی به ملت ایران اسلامی داد که در همه عرصه های مختلف نیز سربلند بیرون آمده است.
وی افزود:دانشگاه انسان ساز دفاع مقس برای ملت ما افتخارات بسیاری رقم زد، امروز قدرت بازدارندگی ما برگرفته از دوران دفاع مقدس است و در هر کجا که پیشرفت کرده ایم مرهون تفکر دفاع مقدس است، دورانی که درسخت ترین شرایط شکل گرفته بود در حالی که هیچ امکاناتی برای مقابله با دشمنان هم نداشتیم.
پسنده تصریح کرد:امروز سرنوشت جهان اسلام به سرنوشت انقلاب اسلامی گره خورده است چرا که در راس آن ولایت فقیه  قرار دارد ،هرچند کشورمان در طول این مدت با فتنه های فراوانی روبرو شد اما این نعمت ولایت بود که انقلاب را از همه پیچ های خطرناک عبور داده است.

اتابک،فرماندار گچساران در ادامه هم گفت:شاید سخت ترین سخنرانی این باشد که بخواهیم از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس حرف بزنیم،بنابراین جنگ تحمیلی علی رغم اینکه جوانان زیادی را از ما گرفت اما ثمراتی بسیار خوبی هم برای انقلاب اسلامی بدنبال داشت.
وی افزود:در دوران دفاع مقدس فرهنگ و ادبیات خاصی بین رزمندگان بوجود آمده بود که هیچ کجای دنیا چنین موضوعی وجود نداشت،رزمندگان با وجود رشادت ها و جانفشانی ها اما جذابیت های خاصی داشتند و در کنار سختی های جنگ، معنویت و اخلاق بین رزمندگان هم موج می زد.
فرماندار گچساران تصریح کرد:حال و هوای جبهه بی نظیر بود،اگرچه امکانات و تجهیزاتی برای مقابله با دشمن نداشتیم اما با همان اندک امکانات هم حماسه ها و جانفشانی ها صورت می گرفت، اما فرهنگی در دفاع مقدس شکل گرفت که عامل بقای جمهوری اسلامی شد و به درستی هم معنای مقاومت را بوجود آورد.
اتابک گفت:براستی کجای جنگ های دنیا برای رفتن به روی مین پارتی بازی و یا هم قرعه کشی می کردند،بنابراین ساه نیست براحتی این موضوعات را بیان کرد،این روزها کرونا جان بسیاری از هموطنان را گرفته است اما در دروان دفاع مقدس با هر شهیدی جوانان بیشتری نیز رهسپار جبهه های جنگ می شدند.
وی افزود:بنابراین این رزمندگان سرمایه های انقلاب هستند و به عنوان انسان هایی که تمام زندگی شان را درطبق اخلاص گذاشته اند هرچند این روزها هم مشکلات زیادی دارند اما کسی صدایشان رانشنیده که باید به عنوان سمبل مقاومت از این پیشکسوتان یادکنیم.
اتابک گفت:باید نسل سازی به سبک دفاع مقدس داشته باشیم تا بر مشکلات غلبه کنیم، و معتقدم که باید فرهنگ دفاع مقدس نیز برای نسل های جوان و نوجوان تبیین شود.

حجت الاسلام حجازی ،امام جمعه گچساران در این آیین هم  گفت:امام علی درخطبه ۲۷نهج البلاغه جهاد را تعریف می کنند و گلایه می کنند از آن افرادی که از جنگ با معاویه به بهانه های مختلف امتناع می کردند درحالی که جبهه معاویه در مسیر باطل، اما قرص و قوی بودند.
وی افزود:حضرت امام راحل در ابتدای انقلاب فرموند که من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن درعصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عصر رسول الله(ص) و کوفه و عراق درعصر امام علی(ع) است و این ملت نیز حتی بهتر از همراهان پیامبر(ص) خواهند بود.
امام جمعه گچساران تصریح کرد:در دوران دفاع مقدس نیز جانفشانی ها و رشادت ها صورت گرفت ،چون رزمندگان دل به ولایت داشتند و با ولایت عهد و پیمان بسته بودند و دشمنان را ناکام کردند،اما دشمن فهمید ازکجا ضربه خورد و تلاش می کند این سنگر را بمباران کند و شما پیشکسوتان جهاد و مقاومت باید تلاش کنید و از اهداف انقلاب دفاع کنید تا دشمن باز هم دراین عرصه مفتضح شود.
حجت الاسلام حجازی گفت:به تعبیر رهبرانقلاب، صبرو استقامت شما رزمندگان به اسلام آبرو بخشید و خانواده های شما اسلام را رو سفیدکردند و به جمهوری اسلامی آبرو دادندچرا که تنها با خدا معامله کردند.
وی افزود:بنابراین مسئولین عزیز باید توجه کنند که اقتدار و عزت امروز کشورمان مرهون همین حماسه آفرینی رزمندگان،جانبازان و خانواده های شهداست و باید تلاش کنیم تا مشکلات این عزیزان هم به طور شایسته مرتفع شوند.
گفتنی است این آیین همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس و با سخنرانی آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت