پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آبان 1400 ساعت 09:08:: شناسه خبر: 109091

دستگاه های متولی در ساماندهی کودکان کار جدی تر عمل کنند

حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی در جلسه کارگروه ساماندهی کودکان کار استان با تشکر از عملکرد دستگاه های متولی ساماندهی کودکان خیابانی در استان تاکید کرد: دستگاه های متولی این کودکان در استان عملکرد مناسبی ارائه دهند و برای حل این مشکل اجتماعی وظایف خود را به درستی انجام داده و فعالتر عمل کنند.

میرمحمدی در این جلسه که به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر با دستگاه های اجتماعی و فرهنگی در خصوص کودکان خیابانی و کار تشکیل شده است بر ضرورت هماهنگی وهمکاری شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی  و آموزش و پرورش تاکید شد.
وی با بیان اینکه، برای ساماندهی کودکان خیابانی استان نیاز به انجام کاری اساسی با احصاء آمارهای لازم در این زمینه است، گفت: با احصاء آمار کودکان کار می توان برای حل مشکلات آنها تصمیم جدی تری گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: برای ساماندهی و کاهش معضلات اجتماعی در مرکز حمایتی، برنامه های آموزشی و مشاوره ای ویژه کودکان کار و خیابانی استان جدی تر باشد.
میرمحمدی اظهار داشت: متاسفانه آمارها بیانگر آن است که بیشتر کودکان کار به دلیل شرایط مالی و فقر خانواده‌ها به منظور کسب درآمد در خیابان‌ها حضور پیدا می ‌کنند.
وی، پیگیری وضعیت تحصیل و آموزش این کودکان برای امکان بازگشت به زندگی سالم را از ضروریات  بازتوانی آنها دانست.
میرمحمدی از مهمترین اهداف حمایتی کودکان کار و خیابانی را ارتقاء سلامت اجتماعی و کیفیت زندگی آنها برشمرد و گفت: پیشگیری و کاهش معضلات مربوط به حضور این کودکان در خیابان‌ها از دیگر محورهای حمایتی و برنامه های مراکز حمایتی باشد.
وی با تاکید بر رویکرد بازتوانی کودکان خیابانی گفت: مهمترین رویکرد در بازتوانی کودکان کار و خیابانی ایجاد زمینه فعالیت برای توانمند سازی خود و خانواده آنها باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت