پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آبان 1400 ساعت 13:08:: شناسه خبر: 109283

اعلام کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌ های پر خطر کرونا در کشور/ تشویق و اقناع‌ سازی مردم برای تزریق واکسن/ طرح شهید سلیمانی در مناطق نارنجی استان به اجرا درآید

سیدعلی احمدزاده در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه، کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور و در جایگاه پنجم اعلام شده است، تاکید کرد: بر نظارت ها و کنترل ها افزوده و در رعایت شیوه نامه های بهداشتی سستی نشود.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به لحاظ شیوع بیماری کرونا اوضاع خوبی نداریم میزان ابتلا و مرگ و میر ما از کشور بالاتر است و باید کارهایی صورت گیرد.
احمدزاده گفت: مرگ و میر در میان افراد سالمند و کسانی که نارسایی قلبی و بیماری زمینه ‌ای مانند دیابت دارند، بیشتر است.
استاندار با تاکید بر اینکه، توصیه می ‌کنم دانشگاه علوم پزشکی بر روی این افراد حساس باشد، گفت: حدود ۳۳ درصد مرگ و میر و بستری‌های اخیر بالای ۶۰ سال بودند و میانگین بستری در استان ۴۳ سال است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان‌ها و شهرهایی که تراکم بالا بوده ابتلا و مرگ و میر بالاتر رفته و متاسفانه در یکی از شهرستان های استان ما یعنی گچساران آمار مرگ و میر روند افزایشی دارد.
احمدزاده بر فعال شدن طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان‌های نارنجی استان تاکید کرد و گفت:  همه به خصوص مجموعه بهداشت و درمان برای مقابله با پیک ششم آمادگی لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عادی انگاری ها، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک ابراز نگرانی کرد و گفت: دیروز که در چاروسا و قلعه رئیسی بودم بندرت مردم از ماسک استفاده می‌کردند.
وی با ابراز نگرانی گفت:  متاسفانه در خصوص کرونا به شدت در استان ساده‌انگاری می ‌شود‌.
احمد‌زاده بیان کرد: اغلب گمان می ‌کنند کرونا تمام شده در حالی که اینطور نیست و پیک ششم آن از راه رسیده و توصیه می ‌کنم، کنترل ها و نظارت ها بیشتر شود و رسانه‌ها هم بیشتر اطلاع ‌رسانی کنند.
احمدزاده به تشویق و اقناع‌ سازی مردم برای تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: تاثیر دریافت واکسن برای جامعه به خوبی تبیین شود تا شاهد افزایش روند واکسیناسیون و رسیدن به آمار بالای ۸۰ درصد در این زمینه باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوز فعالیت کنسرت‌ها و نمایش‌هایی که دارای اجرای عمومی هستند، افزود: محدودیت‌ها برداشته و همه اقشار می ‌توانند فعالیت کنند اما رعایت پروتکل‌ها الزامی است و ظرفیت سالن‌ها به میزان اعلام شده باشد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در کنسرت‌ها و نمایش‌ها ۳۰ درصد سالن پذیرش داشته باشند در غیر اینصورت نیروی انتظامی ورود کند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت