پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1400 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 114817

برگزاری یادواره شهدای بخش سوق

باحضور فرماندار کهگیلویه ، مسئول دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ، امام جمعه و بخشدار سوق، شورای اداری و خانواده های شهداو ایثارگران و آحاد مردم یادواره شهدای والامقام (شهدای بهمن ماه) بخش سوق برگزار شد.

صدای جنوب:

باحضور جمعی از مسئولان شهرستانی، شورای اداری بخش سوق و اقشار مختلف مردم یادواره شهدای والامقام بخش سوق در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این یادواره که باعنوان «شهدای بهمن ماه» برگزار شده بود، امام جمعه سوق بابیان فلسفه شهیدوشهادت گفت: شهیدی که درس ایثار و شهادت را از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت خاندان رسالت و فرهنگ ایستادگی و مقاومت سرزمین آموخته است با آن حالت روحیه و ایمان، واقعاً این قدرت را خداوند چگونه در انسان خلق می‌کند ومی آفریند که حاضر است جان خودش را بذل کند.


حجت الاسلام کیانی اصل افزود: ایا جز عشق و خدا و اهل بیت و روز قیامت و خاندان رسالت چیز دیگری بود، چقدر یک نفر می تواند بزرگ شود، رشد کند و عظمت پیدا کند این کار بزرگ این قدرت بزرگ را خانواده‌ها آفریدند
کیانی اصل گفت: مردان، زنان، و مادران و پدران و برادران و خواهران و همسران شهدا توانستند این عشق و محبت را ایجاد کنند و تربیت کنند.

خطیب جمعه سوق ادامه داد: شهیدان قدرت بزرگ کشور و سرمایه اجتماعی ما هستند اول به دین ،کشور، نظام امامشان اعتماد کردند، و انسان نمی‌تواند در برابر عظمت این مادر و پدر بزرگوار و عزیز باچه جمله ای و چه کلامی تشکر کند اینها مقاشان بالاست، وی باالگوبرداری خانواده شهدا از ایثارگری حضرت زینب گفت: ان حضرت وظیفه خودش را انجام داد او گر زینب نبود کربلا در کربلا میماند، چون وظیفه ان حضرت بعد از حادثه کربلا روایتگری بود تبیین حادثه کربلا و همان تبیین باعث شد که بعد از حادثه کربلا قیام های علیه ظلم و ستم انجام شود.
ححت الاسلام کیانی اصل ادامه داد: امروز هم وظیفه جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا تبیین آرمانهای شهدا و انقلاب و نظام است و اگر ما تبیین نکنیم،دشمن آرمان‌های شهدا را با جای جلاد و خائن عوض خواهد کرد.
کیانی اصل تاکید کرد: امروز وظیفه ماست که آرمان‌های شهدا را برای نسل جوان و نوجوان تبیین بکنیم چرا که دشمن همه هدف خودش را بر روی جوانان و نوجوانان متمرکز کرده تا آنها را از آرمان های انقلاب و نظام آرمان‌های شهدا دور کند.
خطیب جمعه سوق افزود: امروز این وظیفه همه ماست که آرمان‌ها و اهداف شهدا را برای مردم و برای جامعه تبیین نماییم.

فرماندار کهگیلویه نیز درسخنانی اظهارداشت: انطور که باید در جامعه عظمت و بزرگی شهدا را درک نکرده ایم و همواره فداکاری این عزیزان و جانفشانی انها برما مخفی مانده است.
سیدعبدالعزیز موسوی افزود: شهدا ستاره های درخشانی هستند که هرکدام می توانند عالمی را روشن نمایند.


وی ادامه داد: شهیدان سرمایه های عزیزی هستند و باید از انها برای ناریخ نظام اسلامی بهره ببریم.
فرماندار کهگیلویه شهدا را حقایقی برشمرد که برای ایران اسلامی مایه برکت خواهند بود.


وی گفت: همچنانکه خون امام حسین(ع) برای بشریت نجات دهنده بود ایثارگری شهدا و آرمان انها بیمه کننده ملت ایران و تمامی ازادی خوهان دنیا می باشد.
موسوی بابیان اینکه یادونام شهدا همواره باید زنده بماند تاکید کرد: درمقابل خانواده شهدا شرمنده و خجالت زده هستیم چون انها علاوه بر تقدیم فرزندان خویش به ما درس صبوری و گذشت و دفاع از آرمان های انقلاب را یاد دادند.
سیدعبدالعزیز موسوی باقدردانی از برگزار کنندگان یادواره شهدای سوق اظهارکرد: برای شهدا و خدمت به آرمان شهدا تلاش کنیم و یاد انها را از ذهن ها خارج ننماییم و همواره گرامی بداریم.


در ادامه این یادواره خاضع از رزمندگان انقلاب اسلامی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جانفشانی شهدای کهگیلویه پرداخت.

اجرای سرود از دیگر برنامه های این یادواره بود.

برپایه گزارش صدای جنوب، این یادواره با همکاری بنیادشهید شهرستان کهگیلویه، مسجد جامع صاحب الزمان (عج) سوق و کاروان راهیان کربلا سوق برگزار شد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت