پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 فروردین 1401 ساعت 07:01:: شناسه خبر: 117318

بازدیداستاندارودونماینده مجلس ازسدکوثر

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از سد مخزنی کوثر و فرآیندهای بهره‌برداری و نگهداری این سد بر اهمیت مهار روان آب‌های استان تاکید کرد و گفت: نقش سدها در کنترل سیلاب، توسعه محیط زیست، تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی‌اثر گذار است و تولید، اشتغال و امنیت غذایی مرهون […]

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از سد مخزنی کوثر و فرآیندهای بهره‌برداری و نگهداری این سد بر اهمیت مهار روان آب‌های استان تاکید کرد و گفت: نقش سدها در کنترل سیلاب، توسعه محیط زیست، تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی‌اثر گذار است و تولید، اشتغال و امنیت غذایی مرهون صنعت سدسازی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از مجموعه سد کوثر بر تکمیل طرح‌های انتقال آب شرب و کشاورزی سد کوثر به دشت های استان و نیز شهرها و روستاها تاکید کرد.

گفتنی است، سد کوثر تامین کننده آب شرب بیش از ۲.۵ میلیون نفر در ۵ استان جنوبی کشور و همچنین آب شرب گچساران، آب شرب حومه شرقی دهدشت ، بخشی از اراضی کشاورزی لیشتر و خیرآباد، آب صنایع نفت و‌گاز و…. است.

همچنین این سد در سال‌های آینده تامین کننده آب شرب لیکک، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر، پتروشیمی و پلیمر گچساران، نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت ، اراضی دشت مور .‌آبرزی و تنگ انگشترک خیراباد خواهد بود.

در این بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد را سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، سید ناصر حسینی، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی استاندار همراهی می کردند.

حجم سد کوثر که یکی از ۵ سد مهم کشور است ۵۸۰ میلیون مترمکعب است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت