پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1401 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 117741

ماموران گچسارانی چهار میلیارد ریال طلا را به صاحبش برگرداندند

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران گفت: ماموران وظیفه شناس این شهرستان کیف حاوی پول و طلا به ارزش چهار میلیارد و ۲۴ میلیون ریال را به صاحبش برگرداندند

سرهنگ ارسلان خادمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دو تن از کارکنان معاونت بازرسی شهرستان گچساران حین گشت زنی و سرکشی از یگان های انتظامی در یکی از پارک های شهر دوگنبدان یک عدد کیف که حاوی مقدار زیادی طلاجات، ساعت طلا، چندین کارت بانکی، مدارک هویتی و وجه نقد بود را پیدا کرده و به یگان انتظامی تحویل دادند.

وی افزود: مأموران با پیگیری از طریق مدارک هویتی موفق به شناسایی مالک کیف و صاحب اموال شدند و پس از اطمینان کیف و اموال کشف شده را بصورت کامل به صاحب آن تحویل دادند.

سرپرست فرماندهی انتظامی گچساران با بیان اینکه ارزش اموال پیدا شده بالغ بر چهار میلیارد ریال طلاجات و ۲۴ میلیون و پانصد هزار ریال وجه نقد بوده است، افزود: نیروی انتظامی امین مردم است.

وی  با قدردانی از مأموران درستکار از مردم خواست تا درحفاظت از اموال خود مراقبت بیشتری کنند و از حمل مقدار زیاد وجه نقد و اشیای قیمتی اجتناب کنند.

خادمیان همچنین با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های مردمی اخیرا شیادان سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی با عنوان ابلاغیه قضایی(ثنا) می‌باشند از شهروندان خواست در مواجهه با اینگونه پیامک‌ها هوشیار باشند.

وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران گفت: در این شیوه مجرمان سایبری پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان ارسال می‌کنند که در آن به افراد اعلام می‌شود شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده و برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده باید مبلغی پرداخت کنند.

خادمیان ادامه داد: از آنجایی که برخی شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است بر روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از کلیک بر روی لینک جعلی کاربر به درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر هدایت می‌شود و فرد کلاهبردار پس از سرقت اطلاعات بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب او اقدام می‌کند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: پیامک‌های ابلاغیه قضایی برای افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام نکرده‌اند به صورت کتبی و برای افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند به صورت پیامک ارسال می‌گردد و شهروندان می‌توانند برای مشاهده ابلاغیه های قضایی خود به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه کنند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران  ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت کلاهبرداران سایبری از مردم شهرستان گچساران خواست توصیه های پلیسی را جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰اطلاع دهند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت