پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 فروردین 1401 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 117946

امام جمعه سوق:

عقب‌ماندگی بخش کشاورزی در حوزه دانش بنیان باید جبران شود

ایین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرسوق بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار سدـ

صدای جنوب:

حجت الاسلام کیانی اصل اظهارداشت: جهاد تبیین یعنی داشتن روایت اول و پیوست رسانه‌ای ، راهبردهای بیان حقایق ، پیروزی در جنگ شناختی ، خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحریف و محدود شدن در حرف و شعار و ابراز آمادگی کامل از طرف مسئولان و رسانه هااست.
اهمیت دانش بنیان در کشاورزی
امام جمعه سوق اظهارداشت: مصرف ۹۰ درصدی و هدر رفتن ۶۷ درصدی آب در کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه برای واردات بذر ، تنها بخشی از مشکلات کشاورزی سنتی به شمار می آید که امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند و بخش کشاورزی ما از از عرصه دانش بنیان عقب مانده و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
وی تصریح کرد: برای دانش بنیان کردن کشاورزی باید دو کار را انجام دهید : ۱_ دستاوردهای علمی و فناوری نوین موجود در کشور به دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار گیرد ۲_ مسئولان خودشان را موظف بدانند تا مشکلات کشاورزان را به دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند راهکار علمی ارائه شود.
کیانی اصل تصریح کرد که این کارها نیاز به دو اقدام هست :  اول تامین بودجه برای انجام تحقیقات و اجرای طرح های دانش بنیان و دوم پرهیز از تعجیل…

خطیب جمعه سوق اظهارداشت: عملیات استشهادی ، کابوس این روزهای صهیونیست‌ها است که در پی این عملیات ۱۱ شهرک‌نشین به هلاکت رسیدند و ۱۵ نفر زخمی شدند و نکته جالب این است که فقط نوار غزه نیست که با دشمن دارد می جنگد بلکه کرانه باختری هم اضافه شد و یکپارچه به دنبال حملات مقاومتی هستند.

وی ادامه داد: اهمیت این عملیات اولاً در تکرار آن و ثانیاً در افزایش استفاده از سلاح گرم و دقت و قدرت تلفات است و امروز سلاح به جایی رسید رهبر معظم انقلاب سالیان قبل فرمود : اعتقاد من این است که کرانه باختری مسلح شود و امروز این اتفاق افتاد.
عقب نشینی اجباری آل‌سعود و آتش بس ۲ ماه در در یمن
وی با اشاره به وقابع یمن ادامه داد: قبول  آتش بس و شرایط انصارالله می‌تواند زمینه کسب دستاوردهای بیشتری برای یمنی ها به ویژه در عرصه سیاسی باشد

.
گرانی های افسار گسیخته مخصوصاً در این ماه مبارک رمضان ،

کیانی اصل تاکیدکرد: گرانی ها مردم را به شدت نگران کرده است و داد مردم را درآورده است و آرامش را از آنها سلب کرده است ؛ مخصوصاً در اقلام خوراکی که انتظار می‌رود از مسئولان همانطور که در ایام نوروز نظارت و کنترل کردند ، در این ماه پر فیض و برکت رمضان هم کنترل و نظارت کنند تا مردم آرامش روحی و روانی برای بهره برداری بهتر از ماه رمضان را داشته باشد دعای مردم پشت سر مسئولان می باشد که به فکر مردم هستند و این دعا در این ماه مبارک قطعا تاثیرگذار است.
وی گفت: حادثه ترور روحانیون جهادگر در حرم امام رضا را محکوم میکنیم و درود و صلوات میفرستیم به روح دو شهید این حادثه  : شهید اصلانی و شهید دارابی و آرزوی صحت و سلامتی داریم برای جانباز این حادثه جناب حاج آقای پاکدامن.
امام جمعه سوق افزود: این جنایت فتنه ای است که دشمنان طراحی کردند که بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند و از طرفی دارند یک فضای تنفری را بین ایران و افغانستان شکل می دهند ؛ اگر کسی بخواهد این دوگانه سنی و شیعه و ایران و افغانستان را ایجاد کند بدانند که کارفرمایشان آمریکا ، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیسم است.
امام جمعه سوق گفت: اولویت امروز جامعه اسلامی وحدت جامعه اسلامی است و هر کاری و هر کسی که این وحدت را خدشه دار کند بداند دقیقا در نقشه دشمن باز کرده است.
کیانی اصل ادامه داد: حضور پرشور مردم در تشییع جنازه شهید اصلانی حاکی از نفرت مردم نسبت به جریان تکفیری و استکبار جهانی است.
خطیب جمعه سوق به نامگذاری خطبه های این هفته شهر سوق به نام شهید امرالله تقوی گفت: این شهید در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای فقیر و مذهبی در شهر سوخته به دنیا آمدوخصوصیات این شهید ، استعداد درخشان و هوش سرشار او بود که درعین کودکی نسبت به مسائل مذهبی حساس بود و بسیار شجاع بود حتی در تنگه مجاهدین سوق علیه استاندار زمان شاه ، یکی از عوامل اصلی بود و دانش آموزان را به بیرون مدرسه کشاند به شروع به تظاهرات کردند و و ماشین های آنها را سنگباران کردند.
امام جمعه سوق خاطرنشان کرد: این شهید از طرف ژاندارمری تحت تعقیب بود و شعار بر ضد شاه و امریکا می‌نوشت، اهل خیر بود و هر کمکی از دستش برمی‌آمدانجام میداد.

کیانی اصل افزود: وقتی برق به سوق آمد ، اکثر خانه های شهر را برق کشی کردند و از رابط علمای انقلابی قم که اعلامیه‌های امام را صادر میکردند بود و از بهبهان اعلامیه‌ها را می‌آورد به سوق و به عنوان فرمانده گردان کرخه نور منصوب شد وقتی که اعلام شد هرکس توانایی رفتن به جبهه را دارد خودش را معرفی کند خودش را معرفی کرد و رزوی شهادت داشت بالاخره در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۱۰ به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت