پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1401 ساعت 17:01:: شناسه خبر: 118400

امام حسن مجتبی مجمع فضائل الهی است/دراین ماه پر فیض و برکت به فقرا و مستمندان کمک کنیم

به گزارش صدای جنوب؛ نمازباشکوه جمعه شهرسوق به امامت حجت الاسلام مهدی کیانی اصل باحضورمردم مومن سوق برگزارشد. خطیب جمعه سوق بیان کرد:انسان به طور طبیعی و فطری از غیرت برخوردار است ولی عوامل و زمینه هایی باعث می شود که این غیرت یا کمرنگ شود یا از بین برود. عوامل کمرنگ یا از بین […]

به گزارش صدای جنوب؛ نمازباشکوه جمعه شهرسوق به امامت حجت الاسلام مهدی کیانی اصل باحضورمردم مومن سوق برگزارشد.

خطیب جمعه سوق بیان کرد:انسان به طور طبیعی و فطری از غیرت برخوردار است ولی عوامل و زمینه هایی باعث می شود که این غیرت یا کمرنگ شود یا از بین برود.
عوامل کمرنگ یا از بین رفتن غیرت :
۱. یکی از این عوامل تغییرات سبک زندگی و شرایط اقتصادی است ؛ مردهای این دوره ، از زنانشان و دخترانشان انتظار نان آوری دارند و برایشان مهم نیست که خانم و دخترشان کجا و در چه محیطی و با چه کسانی کار می کند؛ به خاطر وضعیت اقتصادی فقط درآمد مالی برایشان مهم است.
۲. ادعای روشنفکر بودن : اگر دختر یا زنی با وضعیت نامناسب در خیابان تردد کند و بخواهید نصیحت کنید که این وضعیت درست نیست ، می گوید شما امل و عقب مانده اید یا حتی اگر به شوهرش یا پدرش تذکر بدهید ، می گوید شما امل و عقب مانده اید و با این طرز تفکر غیرت در جامعه را کمرنگ می کند.
۳. ترویج فرهنگ بیگانگان : یکی از زمینه های بیغیرتی ، پخش فیلمها و تصاویر مبتذل و روابط نامشروع به ویژه ارتباط دختر و پسر ، نشر آرم ها و واژه هایی که خلاف عفت عمومی است.
۴. جلب منافع و رضایت بیگانگان : برخی ها فکر می کنند با حساسیت نشان ندادن در برابر مفاسد اجتماعی همچون بد حجابی و بی عفتی ، می‌توانند زمینه جلب رضایت بیگانگان را فراهم کنند و از آن ها امتیاز بگیرند ، در حالی که آنها به این مقدار اکتفا نمی کنند ؛ آنها با اصل دین و هویت دینی مسلمانان مخالفند.

وی گفت:قرآن می‌فرماید : هرگز یهود و نصارا از تو راضی نمی شوند مگر اینکه به طور کامل تسلیم خواسته های آنها شوی و از آنها پیروی کنی.
۵. همنشینی با افراد بی غیرت : افرادی که با خانواده های بی بند و بار رفت و آمد دارند ، ارزش خود را از دست می دهند و فساد را به عنوان ارزش می پذیرند ؛ دلیل آیات و روایات ، آن را از دوستی و معاشرت با کفار و انسان های آلوده و فاسد نهی کرده است.
۶. اعتیاد : اعتیاد باعث می شود که آدمی شرافت ، ناموس ، حیثیت و همه چیز خود را برای ارضای یک نیاز کاذب بر باد دهد و به هر کار خلافی دست بزند و خدای ناکرده ناموس فروشی کند برای مخارج مواد مخدر ، دختر جوانش را به ازدواج انسانهای ۶۰ یا ۷۰ ساله در بیاورد.
۷. خوردن گوشت خوک : کفش در امور جنسی فوق‌العاده بی تفاوت و لاابالی و سمبل بی غیرت است و گوشت هر حیوانی حاوی صفات آن حیوان است و به همین دلیل خوردن گوشت خوک می تواند صفت بی بندوباری جنسی و بی اعتنایی به مسائل ناموسی که از خصایص بارز این حیوان است به خورنده آن منتقل شود و شاید یکی از دلایل بی بندباری شدید جنسی در کشورهای غربی همان تغذیه از گوشت خوک است.
۸. سفرهای خارجی : سفرهای خارجی برای کسانی که زمینه مذهبی و دینی قوی ندارند ، در کشورهای خارجی برای آنها مساوی است با از دست دادن ارزش ها و غرق شدن در مفاسد و شیفتگی به فرهنگ های بیگانه و دیدن این مظاهر کاذب تمدن موجب خودباختگی و پذیرش مظاهر فرهنگی آنها می‌شود.
۹. زندگی کردن در محیط های آلوده : محیط آلوده ای که در آن ارزش ها از بین رفته ، زندگی کردن در آن محیط ها باعث بی غیرتی میشود ( ان الذین توفهم الملئکه ظالمی انفسهم قالوا فیم کنتم قالوا کنامستضعفین فی الارض قالوا الم تکن ارض الله واسعه فتهاجروا فیها )
۱۰ . آپارتمان نشینی : زندگی کردن در مجتمع ها و آپارتمان هایی که در و پنجره آنها رو در روی هم قرار می گیرد و این در و پنجره ها به روی یکدیگر باز می شوند و راه خروجش آن مشترک است ، پنجره ها جوری قرار داده شده اند که درون خانه ها نمایان است ، در چنین شرایطی کم کم حساسیت ها از بین میرود چون خانم ها برایشان سخت است که همیشه رعایت کنند و کم کم با لباس راحتی و پوشش نامناسب در برابر دیگران ظاهر می شوند.
۱۱. عدم حمایت از غیرتمندان : یکی از زمینه‌های بی تفاوتی، عدم حمایت مسئولان از غیرتمندان است ؛ برخی افراد غیور به خاطر برخی پیامدهایی که برایشان به وجود می آورند از غیرت سرباز می زنند و احساس می‌کنند مداخله در این موارد هزینه های سنگین را دارد.

۱۵ رمضان ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی است .
امام حسن مجتبی علیه السلام مجمع فضائل الهی است.
پیامبر گرامی اسلام ، امام حسن علیه السلام را بر روی زانوی خود نشاند و فرمود : این از من است یعنی امام حسن علیه السلام مانند نبی اکرم اسلام جامع تمام فضایل الهی است.

کیانی اصل بیان کرد:امام حسن مجتبی علیه السلام تجلی تام احسان الهی است.
این هفته ، هفته کمک به محرومان و مستضعفان است.
امام حسن علیه السلام در طول عمر دو یا سه بار همه ثروتش را دو قسمت کرد ، یک قسمت را برای خودش یک قسمت را در راه خدا به مستمندان و فقرا رسانید ؛ در این ماه پر فیض و برکت کمک کنیم به فقرا و مستمندان ( افطاری دادن زیاد تاکید شده _ فرهنگ افطاری دارند در ماه رمضان را گسترش بدهیم )
شب های قدر را داریم ؛ مهمترین عمل در شب قدر ، ریختن نقشه و تصمیم گیری است.
باید در این شب ها ساعت هایی را برای خلوت خود داشته باشیم و نقشه بریزیم و بالاخره تحویل امام زمانمان بدهیم ( آقا ما در این سال این چیزها را می‌خواهیم و شما امضا کنید و باید بیندیشیم چه چیزهایی را به حضرت تقدیم کنیم )
شب قدر شب تقدیر است یعنی ما باید اندازه ها را مشخص کنیم و به خداوند بدهیم تا برای سالمان تقدیرات خوب و زیبایی داشته باشیم.

وی گفت:به بهانه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی این اقدام گامی لازم اما ناکافی در شفافیت اقتصادی است ؛ پول های معوقه سیستم بانکی چه سپرده های مردم به بانک بوده و به صورت امانت در بانک بوده باید سریعاً تسویه شود و در صورت تعمد نسبت به تاخیر تسویه ، متخلفان باید در چارچوب قانون مورد بازخواست قرار بگیرند.

امام جمعه سوق بیان کرد:انصارالله یمن می‌داند که ائتلاف سعودی همزمان با طرح مذاکره به دنبال اجرای طرح همیشگی خود یعنی تجزیه من است ؛ انصارالله یمن ، مسیر رسیدن به صلح واقعی و دائم را پایان دادن به هرگونه تجاوز و رفع محاصره ، و خروج نیروهای نظامی خارجی از یمن عنوان نموده است.
رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نکاتی را مطرح فرمودند که گره گشایی مشکلات کشور است و البته مسئولان باید به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.
بیانات ایشان در عرصه‌های مختلف راهبردی ، کاربردی ، معرفتی ، اخلاقی و مدیریتی در ابعاد داخلی و خارجی در عرصه سیاست داخلی ، خارجی ، اقتصادی و فرهنگی بود.
تاکید بر استغفار و چرایی آن ، برشماری اثرات استفاده در میدان های ملی و بزرگ اجتماعی ، تاکید بر عدم هر گونه معطلی در برنامه ریزی امور کشور وابسته سازی به مذاکرات ، ابراز امیدواری نسبت به آینده مذاکرات هسته ای ، توصیه به حکام سعودی برای پایان دادن به جنگ ، بر مثمر الثمر بودن سفرهای استانی ، تاکید بر زنده ماندن مسئله فلسطین
شهید تقوی در سال ۱۳۴۵ در شهر سوق متولد شد ؛ دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهر سوق گذراند و با وجود اینکه هنوز دانش آموز بود و سن کمی هم داشت ولی به فرمان رهبر خودش لبیک گفت و بازم جبهه و جنگ شد.
کمتر کسی ستار را می دید که جذب اخلاق او نمی شد ؛ چهره بسیار گشاده ای داشت و با محبت بود.
در عین نوجوانی اهل عبادت بود ؛ بعد از چند بار سفر به جبهه و مجروحیت از ناحیه دست و پا سرانجام در تاریخ ۱۱/۱۱/۱۳۶۵ به آرزوی دیرینه اش به شهادت بود رسید.
روحش را شاد کنیم با یک حمد و صلوات بر محمد و آل محمد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت