پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1401 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 118837

امام جمعه سوق:

جامعه بشری ، تشنه اسلام علوی است/مسئولان افغانستان به اقدامات تفرقه افکنانه پاسخ قاطع بدهند

نماز جمعه شهر سوق امروز برگزار شد.

صدای جنوب:

امام جمعه سوق با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقالب اسالمی به فرمان امام خمینی گفت:تاسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی بر سبز پوشان همیشه در صحنه مبارک باد.
حجت الاسلام کیانی اصل افزود: سپاه پاسداران نیروی که در طول ۴۰ سال گذشته ، مهمترین و موثرترین نقشها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و مثل یک شجره طیبه در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه
افکنده است.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران ، سپاهی برای پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و است.

وی باتسلیت ۲۱ رمضان شهادت امام علی علیه السلام تاکید کرد:
جامعه بشری ، تشنه اسلام علوی است ؛ البته اگر الگوی حاکمیتی مبتنی بر اسلام علوی درجامعه محقق شود.
کیانی اصل ادامه داد: از نظر امام علی ، مطلوب ترین اندوخته و ذخیره در نگاه حاکم باید عمل صالح باشد
خطیب جمعه سوق گفت: کسانی که مقام و منصب را فرصت مغتنمی برای اندوختن مال و بهرهمندی از موقعیت میشمارند نسبتی با امام علی علیه السلام ندارند.
وی یاداور شد: از نگاه امام علی ، دور ترین و منفور ترین مردم کسانی هستند که دنبال معایب دیگران می گردند و از نگاه امام علی ، برترین مقصود و مهمترین هدف حاکمیت ، باید برپایی عدالت درمیان مردم و شکوفایی و محبت و یکدلی میان مردم باشد.
خطیب جمعه سوق با اشاره به پنجم اردیبهشت، شکست حمله نظامی آمریکا به طبس گفت:شکست مفتضحانه آمریکا در حمله به ایران اسلامی ، نماد شکست پذیری آمریکا بود.
وی افزود: طبس مدرسه درس ها و عبرت های بی نظیر است : ۱ .غلبه و اراده الهی : وقتی یک عملیات بامجموعه ای از ترین ها این گونه در هم شکسته می شود چیزی جز غلبه اراده خداوند و امدادالهی
نیست. ۲ .اطمینان و اعتماد به وعدههای الهی : مکرو و مکراهلل واهلل خیرالماکرین
وی بااشاره به درپیش بودن روز قدس نیز گفت: روز جهانی قدس
، نماد صف بندی حق علیه باطل است ؛ روز قدس ، از یک مسئله ملی و عربی است و قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است نه فقط فلسطینی و عربی، با این نگاه ، روز قدس روز جهانی می شود ؛ آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است.
حجت الاسلام کیانی اصل تصریح کرد: این هفته باید روز قدس را باشکوهتر برگزار کنیم ، چرا که شرایط منطقه به ویژه فلسطین وحوادثی که در غزه در حال وقوع است بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده
است.
وی گفت: اقدامات خبیثانه در هتک حرمت به قرآن را به شدت محکوم میکنیم ؛ این اهانتها ، نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام گرایی در جهان و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض آمیز و دوگانه غرب دارد.
کیانی اصل بیان کرد: پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در هرات و انفجار در مسجد شیعیان افغانستان ، یک برنامه حساب شده ای از سوی دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و افغانستان است که وحدت و اتحاد مسلمین را هدف قرار داده است.
وی با محکومیت تحرکات عوامل تکفیری در افغانستان و اظهار همدردی با برادران و خواهران مظلوم افغانی گفت: از مسئولان کنونی افغانستان می خواهیم که با مسئولیت پذیری بیشتری به این اقدامات تفرقه افکنانه پاسخ قاطع بدهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت