پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اردیبهشت 1401 ساعت 14:02:: شناسه خبر: 120310

امام جمعه سوق:

اجرای درست طرح مردمی سازی یارانه ها همکاری دولت و مردم را می طلبد

حجت الاسلام کیانی اصل اظهارکرد: فساد اقتصادی مثل یک اختاپوس بر اقتصاد کشور چنبره زده است ؛ گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر می رفت.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق بااشاره به اجرای مردمی سازی یارانه ها گفت: اقتصاد کشور بیمار است و این بیماری نظام اقتصادی یک میراث به جا مانده از دهه ۵۰ تا کنون است ؛ موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود: فساد اقتصادی مثل یک اختاپوس بر اقتصاد کشور چنبره زده است ؛ گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر می رفت.

وی تاکید کرد: دولت در یک تصمیم سخت و حتی در گرو گذاشتن آبروی خودش یک تصمیم شجاعانه ، تصمیمی که دولتهای قبل به خاطر ترس جرات انجام دادن آن را نداشته اند و آن هم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آور بود گرفت.

کیانی اصل ادامه داد: ارزی که از دولت می گرفتند ولی متاسفانه در مسیر درست از آن استفاده نمی کردند بلکه ارز را برای مرغ ، تخم مرغ ، روغن و امثال آن ها می گرفتند ولی برای ساخت و ساز استفاده می کردند و یا قاچاق می کردند و می فرستادند به کشورهای دیگر.

وی گفت: دولت جهت مبارزه با فساد و اقتصاد بیمار کشور ، مجبور شد یک جراحی انجام دهد که یکی از راه های آن همین مردمی سازی یارانه ها بود که یکی از اصلیترین گامهای مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصادی است.

خطیب جمعه سوق بیان کرد: اجرای این طرح هم مبارزه با فساد هست و هم مبارزه با قاچاق کالا که البته این جراحی درد هم دارد ولی با عزم جدی دولت و سابقه خوب آن در مدیریت سلامت و همکاری و همراهی مردم عزیز و نظارت های درست ، امیدوار هستیم که این درد در مدت زمان کوتاهی التیام پیدا کند و تسکین شود.

حجت الاسلام کیانی اصل خاطرنشان کرد: امروز یک عده ای که از فساد بهره مند می شدند ، خیلی نگران هستند ؛ سلاطین مرغ تخم ، مرغ و روغن و ماکارونی و امثال اینها ، به دنبال تحریک مردم هستند تا از این وضعیت سوء استفاده کنند و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین میکنند.

وی گفت: درد اینجاست که برخی از نیروهای انقلابی ، مومن و متدین تحت تاثیر قدرت شیطانی امپراطور رسان ای با مولتی میلیاردر ها ، صاحبان ویلاها ، مفسدان اقتصادی ، سلاطین مرغ ، روغن ، ماکارونی و تخم مرغ ، همصدا می شوند و به جای تبیین این قضیه ، بلندگوی آنها می شوند.

کیانی اصل تاکبدکرد: گرانی ها فقط در چند قلم هست ولی باعث میشود که اقلام دیگر گران شود ؛ باید نظارت ها به صورت جدی ، مستمر و بازدارنده انجام شود و تمام دستگاه ها ، باید در این رابطه فعال شود تا دیگران نتوانند به بهانه آزادسازی این اقلام ، دیگر کالاها را هم گران کنند.

امام جمعه سوق گفت: اجرای طرح عادلانه و هوشمندانه مردم سازی یارانه ها همراهی و همکاری مردم را می طلبد. مردم عزیز ما از خریدهای هیجانی پرهیز کنید و به خودمان رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند.

وی بااشاره به ویژگی های شهید ابوذر سعادتی فر یاد و نام ایشان راگرامی داشت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت