پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1401 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 123126

حجت الاسلام موحد در شورای اداری کهگیلویه:احداث سد آبریز حق قانونی مردم کهگیلویه است

صدای جنوب: نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با انتقاد از غیر بومی خواندن فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در سایر استان‌های همجوار، گفت: این افراد که غیر بومی خطاب می‌شوند و اداره کار به آنها مجوز اشتغال نمی‌دهد، فرزندان کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای کشور […]

صدای جنوب:

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس با انتقاد از غیر بومی خواندن فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در سایر استان‌های همجوار، گفت: این افراد که غیر بومی خطاب می‌شوند و اداره کار به آنها مجوز اشتغال نمی‌دهد، فرزندان کسانی هستند که در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای کشور می‌کردند.

به گزارش صدای جنوب،در نشست جمع بندی نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض خیرمقدم به دکتر قالیباف و روسای کمیسیون‌های انرژی، صنایع، کشاورزی و عمران مجلس گفت: مردم انتظار دارند که حضور ریاست مجلس به عنوان شخصیتی انقلابی که ابعاد امنیتی کشور را به خوبی می شناسد در این منطقه تحول‌آفرین باشد و آثار این حضور را در زندگی خود ببیند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم از شما که یک بسیجی هستید می‌خواهم به داد فرزندان کهگیلویه و بویراحمد برسید، این فرزندان همان دلاورمردانی هستند که در دوران دفاع مقدس جان خودشان را تقدیم این نظام و انقلاب کردند اما امروز فرزندان آنها در بهبهان، عسلویه و مناطق دیگر غیربومی محسوب می‌شوند و اداره کار به آنها مجوز اشتغال نمی‌دهد.

وی ضمن تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند از سهم ۸٫۵ میلیارد مترمکعب آب سرازیر شده سهم آنها داده شود، افزود: اما متأسفانه سهمی که به استان تعلق می‌گیرد تنها حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب حقابه ما است که از این مقدار ۴۲۰ میلیون متر مکعب استفاده می‌کنیم و در سد آبریز ۱۳۵ میلیون متر مکعب نیاز است این به هیچ عنوان حق استان نیست. در این زمینه اگر حرف غیرقانونی می‌زنیم آن را نپذیرید اما این سهم حق مردم است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود؛این مردم می گویند می خواهیم از حق قانونی خودمان استفاده کنیم.

موحد گفت: با تأکید بر ضرورت ساماندهی پتروشیمی دهدشت که صبح امروز مورد بازدید ریاست مجلس قرار گرفت، گفت: این پتروشیمی می‌تواند با حضور شما و تصمیمات اتخاذ شده متحول شود و انتظار ما این است که علاوه بر این تکنولوژی سیکل ترکیبی پادوک نیز با وجود گذشت سال‌ها که هنوز اندرخم یک کوچه است و همچنین نیروگاه لنده هم انتظار می رود پیگیری کنید تا یک سامانی یابد.

این نماینده مردم در مجلس احداث بیمارستان جدید که با مشارکت وزارت بهداشت و تامین اجتماعی در دهدشت قرار بود کلنگ زنی شود و از مصوبات سفر رئیس جمهور به منطقه هم می باشد را خواستار شد و اضافه کرد:وزارت بهداشت پاس میده به سازمان تامین اجتماعی و برعکس که انتظار مردم این است موضوع را با جدیت پیگیری کنید تا هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد، جاده دهدشت-پاتاوه که مسیر استان اصفهان به خوزستان را تکمیل می‌کند یکی از راه‌های مهم برون‌رفت استان از شرایط فعلی است.

وی تأکید کرد: متأسفانه بوکسیت سرفاریاب شهرستان چرام به جاجرم منتقل می‌شود که این مسئله فقط منجر به نابودی جاده‌های ما شده است و حاضر نیستند یک کمک برای ترمیم جاده ها کنند.

حجت الاسلام موحد در ادامه خواستار تأمین آب کشاورزی از رود سمه به دیشموک و چارروسا شد که این مسئله منجر به از بین رفتن محرومیت در این مناطق خواهد شد.

فسفات چرام ،فسفات قیام لنده،شهرستان شدن بخش های چاروسا و دیشموک،بخش شدن منطقه دشمن زیاری کهگیلویه،آب چهار شهر دهدشت،انتقال اب از ایدنک به دشت های غربی دهدشت،انتقال آب از سد کوثر به شهر لیکک ،تکمیل بیمارستان های چرام،لنده و بهمئی از دیگر موضوعات بود که حجت الاسلام موحد در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت