پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 مرداد 1401 ساعت 07:05:: شناسه خبر: 124232

تلفات جانی نداشتیم اما خسارات سنگین و گسترده است /بازگشایی جاده ها از چاسخار تا ساورز در حال انجام است /تشکر از همکاری و تلاش نماینده کهگیلویه بزرگ استاندار،معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران استان

  به گزارش صدای جنوب و روابط عمومی فرمانداری حضور و بازدید شبانه فرماندار چرام از مناطق عشایری دلی خلیفه ای سادات امام زاده علی ع سیل دلی خلیفه ای را زیر و رو کرد. فرماندا چرام: تلفات جانی نداشتیم اما خسارات سنگین و گسترده است /بازگشایی جاده ها از چاسخار تا ساورز در حال […]

 

به گزارش صدای جنوب و روابط عمومی فرمانداری حضور و بازدید شبانه فرماندار چرام از مناطق عشایری دلی خلیفه ای سادات امام زاده علی ع
سیل دلی خلیفه ای را زیر و رو کرد.

فرماندا چرام: تلفات جانی نداشتیم اما خسارات سنگین و گسترده است /بازگشایی جاده ها از چاسخار تا ساورز در حال انجام است /تشکر از همکاری و تلاش استاندار، نماینده کهگیلویه بزرگ و معاون عمرانی و مدیر بحران
سه شنبه ۱۱مردادماه ۱۴۰۱ فرماندار چرام و مدیر منابع طبیعی از مناطق عشایری و سیل زده دلی خلیفه ای بازدید داشتند در این بازدید آنچه بسیار به چشم می‌خورد خسارت و خرابی‌های سنگین ناشی از بارش‌های باران بود.
خسارات این سیل به اندازه‌ای گسترده و سنگین است که در برخی مناطق تغییرات بسیار زیادی در جاده‌ها و حتی ساختار طبیعی منطقه و خرابی زیادی در باغات ایجاد کرده است که بی شک بازسازی زیرساخت‌ها و جبران خسارات نیازمند اعتبارات ویژه است.

خسارات در بخش‌های عشایری به گونه‌ای است که با توجه به صعب العبور بودن مناطق و عدم دسترسی مردم به امکانات فرماندار چرام از همان روز اول تاکنون به طور جد مناطق سیل زده را رصد و گزارشات لازم را به صورت روزانه ارسال می کند و خودش منتظر پایان بارش های پیش بینی شده چند روزه سیستم نشد و بازدید‌های میدانی را آغاز و از نزدیک حجم خرابی‌ها را بررسی می کند.

سه شنبه فرماندار چرام که بلافاصله بعد از اتمام بارش به دلی خلیفه ای سفر کرد به خبرنگار ما گفت: حجم خسارات سیل اخیر در کل شهرستان کم سابقه و شاید هم بی سابقه بوده است اما در این منطقه خسارت صد درصدی وارد کرده به گونه‌ای که ما برای بازدید میدانی به دلیل قطعی جاده مجبورشدیم با پای پیاده مسیر را طی کنیم.
وی گفت: سیل خسارت زیادی به این منطقه زده و انتظار داریم دستگاه های خدمات رسان کمک کنند.
توفیقیان افزود: کانال های کشاورزی، خانه ها، باغات، جاده ها و کل زیرساخت در این منطقه ازبین رفته است.
توفیقیان افزود:: برخی از سیل زده ها نیازمند اقلام غذایی هستند که از طرف هلال احمر و نهاد‌های حمایتی بسته‌هایی در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد .
وی عنوان کرد: جاده دسترسی عشایر در بارش‌های سیل آسای ناشی از سامانه مونسون خسارت دیده و مسدود شده، بنابراین دستگاه‌های متولی راهداری در طسوج و امور عشایر در چاسخار در تلاش برای بازگشایی جاده‌ها هستند.
فرماندار چرام اضافه کرد: در چهار روز گذشته ما مسیرهای زیادی را بازگشایی کردیم که متاسفانه بارش دیروز همه را مجدد خراب کرد انشالله در تلاشیم دستگاههای بیشتری وارد کنیم.
دکتر توفیقیان افزود: فردا اکیپ ها به مناطق اعزام می شوند و گزارشات لازم ارسال و از نهادی زیر ربط حمایت ها را پیگیری می کنند.
توفیقیان با تشکر از تلاش و پیگیری های نماینده کهگیلویه بزرگ،استاندار،معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت  بحران استان گفت: همه اعضای پای کار و به جد پیگیر مشکلات مردم هستند که از همه انها تشکر و قدر دانی دارم.
با تلاش و زحمات معاونین فرماندار چرام خوشبختانه مشکل خاصی در شهر وجود نداشت و بازگشایی جاده تمبی و بازدید از شهرک بناری و باغات شمس آبادانجام شد.
لازم به ذکر هست مسیر چاسخار تا تلگاه بازگشایی شده و این کار ادامه دارد.
یک دستگاه لودر کار بازگشایی جاده ساورز و یکی هم در طسوج در حال بازگشایی هستند.
آب دلی خلیفه ای که دیشب قطع شده با تلاش اداره ابفا وصل شد
کار بازگشایی در مسیر شیخ هابیل در حال انجام هست.
خدمات رسانی در حال انجام هست مسیر های مسدودشده در صورت بازگشایی بلا فاصله کار خدمات رسانی انجام خواهد شد.
با تلاش هایی که انجام شده اداره محیط زیست، امور عشایر و بنیاد برکت و هلال احمر بسته های حمایتی بین مردم توزیع خواهند کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت