پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 شهریور 1401 ساعت 17:06:: شناسه خبر: 125590

صادر نشدن مجوزهای سد آبریز برای این حوزه انتخابیه، ظلم است/تاکنون ریالی به سیل زدگان پرداخت نشده است

به گزارش صدای جنوب؛سردار احمد وحیدی” که به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی برای افتتاح هنرستان شهیداکابری به به نمایندگی ازهنرستان های استان به شهر چُرام مرکزشهرستان چرام در ششمین روز از هفته دولت سفر کرده اند در جمع مردم این شهرستان […]

به گزارش صدای جنوب؛سردار احمد وحیدی” که به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی برای افتتاح هنرستان شهیداکابری به به نمایندگی ازهنرستان های استان به شهر چُرام مرکزشهرستان چرام در ششمین روز از هفته دولت سفر کرده اند در جمع مردم این شهرستان که نسبت به صادر نشدن مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ اعتراض داشتند، حاضر شدند.

یکی از معترضین به وحیدی وزیر کشور گفت: آقای وزیر، ما در اینجا نیازی به احداث مدرسه نداریم چرا که الان در این شهرستان برخی از مدارس را به ادارات دیگر مانند نیروی انتظامی و فرمانداری واگذار کرده‌اند.
او با تاکید براینکه بفکر خرید زمین برای نیروی انتظامی و فرمانداری باشید تا خودشان، در زمین های خودشان ساخت و ساز کنند نه اینکه مدارس را تبدیل به پاسگاه کنند، اظهار داشت: دولت سیزدهم مطالبات و حقوق مردم شهرستان چرام را با صادر نکردن مجوزهای سد آبریز نداده است.
مُعترضین از وزیر کشور خواستند دولت سیزدهم مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ را صادر کند.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی هم به وزیر کشور گفت: در وزارت کشور، در مجلس، در جاهای مختلف و حتی در هلی کوپتر امروز به شما گفتم که آقایان، گاومیشان شادگان خوزستان را بر مردم ترجیح داده اند.
سیدمحمد موحد در اعتراض به صادر نشدن مجوزهای سد آبریز کهگیلویه بزرگ از سوی دولت سیزدهم، اظهارداشت: والله قسم که صادر نشدن مجوزهای سد آبریز برای این حوزه انتخابیه، ظلم است.
وی گفت: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌ شود اما از سهم  ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به این شهرستان ها،  یک قطره به کهگیلویه بزرگ تخصیص داده نشده است.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود به وحیدی وزیر کشور هم خاطرنشان کرد: آقای وزیر ، سال گذشته تمام دار و ندار مردم طسوج شهرستان چُرام را سیل بُرد و بارهای بار خواهش کردیم تا به خسارت دیدگان کمک شود اما از سال گذشته تاکنون ریالی به سیل زدگان کمک نشده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سیل امسال هم دوباره همین منطقه طسوج در سیلاب‌های تابستانی دچار خسارت های فراوانی شده و این مردم از اینکه نه از پارسال و نه از امسال هیچ خسارتی به آنان پرداخت نشده، نگرانند.
موحد با تاکید براینکه مردم شهرستان چُرام درآمدی ندارند، تاکید کرد که باید مجوزهای سد آبریز صادر تا کشاورزی و باغداری در این شهرستان رونق بگیرد و جوانان آنان دارای شغل شوند.
مُعترضین همچنین از نبود بیمارستان، غیرفعال بودن پروژه آبیاری ۲ هزار هکتار از دشت‌های حومه غربی چُرام ( پروژه آبرسانی به دَمدره – بُردیان ) و پرداخت نشدن خسارات به سیل زدگان ناراحت بودند و از وزیر کشور خواستد به این مشکلات، پاسخ مناسب داده شود.
احداث سد آبریز در بالادست رودخانه مارون یک از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که صادر نشدن مجوزهای آن از سوی دولت سیزدهم درحال تبدیل شدن به تنش اجتماعی است.
سردار احمد وحیدی برای بازدید ، افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه های هفته دولت امسال سفر یکروزه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت