پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 بهمن 1395 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 12610

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

به مدیران و دستگاه های حاکمیتی اجازه حیف و میل بیت المال را نمی دهیم

نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی نسبت به فساد اداری در کشور حساسیت بالایی دارند ما نیز تلاش می کنیم تا با رصد مدیران و دستگاه های حاکمیتی اجازه حیف و میل بیت المال را ندهیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس کل دادگستری استان در حاشیه دیدارهای مردمی گفت: حکم متهمان میلیاردی بانک تجارت که در سال ۱۳۹۱ مبلغ ده میلیارد تومان از بانک تجارت گچساران خارج کردند، صادر و علاوه بر بازگرداندن منابع بیت المال هر کدام از متهمان به تناسب جرم به حبس محکوم شدند.

به گزارش صدای جنوب ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی تشریح کرد: فرد اول متهم بانکی کارمند بانک تجارت گچساران بوده که با همراهی شش نفر دیگر به اتهامات خیانت در امانت، مشارکت در پول شویی، تحصیل مال به صورت نامشروع متهم شناخته شدند.

رییس شورای قضایی استان گفت: متهم ردیف اول در سوم مرداد سال ۹۱ و در دو نوبت ابتدا سه میلیارد و نیم و تا پایان وقت اداری شش میلیارد و نیم به حساب متهم ردیف چهارم در تهران واریز کرد و از گچساران به مکان نامعلومی متواری شد، همکاری نهادهای اطلاعاتی و انتظامی با دستگاه قضایی باعث شده که در کمتر از یک سال متهمان در شمال کشور و تهران دستگیر شده و همگی به معاونت در جرم و همکاری با متهم اول اقرار کنند.

حجت الاسلام مزارعی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال پول، آن را به ارزهای یورو و دلار و همچنین سکه طلا تبدیل کردند و با فراری دادن فرد صاحب حساب به ترکیه قصد داشتند تا با پول های اختلاس شده در داخل کشور، فعالیت اقتصادی و تولیدی نمایند.

رییس کل دادگستری استان در خصوص حکم متهمان در دادگاه بدوی تشریح کرد: متهم ردیف اول به مدت ۵ سال حبس و ۵۰ میلیون ریال، ردیف دوم به دو سال و شش ماه حبس و ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، متهم ردیف سوم به دو سال و شش ماه حبس و ۴۰ میلیارد ریال، متهم ردیف چهارم به دو سال و شش ماه حبس و ۴۷ میلیارد ریال، متهم ردیف پنجم به ۷ سال حبس و ۳۶۰ میلیون ریال و متهم ردیف ششم به یک سال و شش ماه حبس و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

همچنین اموال خریداری شده ای که با منابع بانکی به سرقت رفته با حکم دستگاه قضایی ضبط و متهمان به دو سال تبعید، محکوم گردیدند

وی تصریح کرد: نهادهای قضایی، انتظامی و امنیتی نسبت به فساد اداری در کشور حساسیت بالایی دارند ما نیز تلاش می کنیم تا با رصد مدیران و دستگاه های حاکمیتی اجازه حیف و میل بیت المال را ندهیم.

حجت الاسلام مزارعی با تأکید بر جدیت مسئولان در اموال و منابع ملی گفت: مدیران بانکی و دیگر کسانی که منابع و تسهیلات دولتی را در اختیار دارند بایستی مواظب باشند و اجازه ندهند حتی یک ریال از این منابع به صورت غیرقانونی هزینه شود.

نظرات

  1. حق گفت:

    شیر شدی راس میگی شهرداری دهدشت با اون همه تخلف و حیف میل را پیگیری کن

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت