پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 بهمن 1395 ساعت 09:11:: شناسه خبر: 12630

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بالگرد آمد/قرارداد راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی با اورژانس ۱۱۵ کشور امضا شد

در یکی از این جلسات که در محل دستگاه قضایی استان برگزار شد ، حجت الاسلام مزارعی ، در پاسخ مدیر کل بحران استانداری که علت نبود بالگرد را به موضوع تحریم ها گره زده بود گفته بود این موضوع را قبول ندارد و در صورت تهیه منابع مالی ، بالگرد به راحتی تهیه خواهد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

موضوع استقرار بالگرد برای برخی موارد اورژانسی چه در زمینه تصادفات جاده ای و چه در زمینه ی مشکلات زیست محیطی مانند آتش سوزی ، یکی از نیازهای فوری و مهم استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

در بسیاری از جلسات مربوط به ستاد مدیریت بحران ، عدم وجود بالگرد در استان به عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی که کار امدادرسانی در مواقع بحرانی را با مشکل مواجه می کند ،مطرح بوده است.

اینکه عدم وجود منابع یا عدم مدیریت قوی باعث نبود بالگرد در استان بوده است یکی از بحث های چالشی در اینگونه جلسات است . در یکی از این جلسات که در محل دستگاه قضایی استان برگزار شد ، حجت الاسلام مزارعی ، در پاسخ مدیر کل بحران استانداری که علت نبود بالگرد را به موضوع تحریم ها گره زده بود گفته بود این موضوع را قبول ندارد و در صورت تهیه منابع مالی ، بالگرد به راحتی تهیه خواهد شد.

خبر خوش اورژانسی

حال پس از مدت ها در خصوص یکی از موارد نیاز به بالگرد ، خبر خوشی برای استان منتشر شده که بر اساس آن ،قرارداد راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی بین دانشگاه علوم پزشکی استان و اورژانس ۱۱۵ کشور امضا شده است.

دکتر اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران افزود: امروز قرارداد راه اندازی اورژانس هوایی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور منعقد شده و در آستانه دهه مبارک فجر، هدیه ارزشمندی برای مردم استان خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد اشاره شده در ۱۵ بهمن ماه سال جاری، راه اندازی اورژانس هوایی در استان عملیاتی می شود که با این کار، مردم عزیز هم استانی به اورژانس هوایی برای خدماتی که به وسیله آمبولانس های زمینی امکان ارائه خدمت وجود ندارد، دسترسی لازم را خواهند داشت.

دکتر ایلامی عنوان نمود: همه ساله  علی رغم تلاش های شبانه روزی همکاران اورژانش ۱۱۵ و بخش های بیمارستانی و درمانی در استان؛ به دلیل حجم بالای ترافیک جاده ای و کوهستانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهد وقوع حوادث جاده‌ای ناگواری هستیم.

وی ادامه داد: در برخی موارد برای نجات جان مصدومان حوادث، نیازمند استفاده حداکثری از زمان و انتقال مصدومان به بخش های تخصصی از جمله بیمارستان های مرکز استان هستیم که چنین مواردی، ضرورت راه اندازی اورژانس هوایی در استان را بشتر از گذشته نمایان می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت