پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1401 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 126559

طرح یاریگران زندگی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

به گزارش   صدای جنوب حسنعلی عزت‌خواه در آیین  افتتاحیه طرح یاریگران زندگی و دوازدهمین  جشنواره نوجوان سالم  افزود: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش ،آگاه سازی و توانمندسازی  دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی می […]

به گزارش   صدای جنوب حسنعلی عزت‌خواه در آیین  افتتاحیه طرح یاریگران زندگی و دوازدهمین  جشنواره نوجوان سالم  افزود: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش ،آگاه سازی و توانمندسازی  دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی می شود

وی  با بیان اینکه مدرسه مکانی برای تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری دانش آموزان است گفت: در طرح یاریگران زندگی مشکلات دانش آموزان توسط همسالان  شناسایی و با ارائه راهکار مناسب توسط  دانش آموزان و همسالان اجرا می شود.

وی افزود: این طرح  اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه بوده که  دانش آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه های آموزشی و مشاوره ای قرار می دهد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی یاریگران زندگی در سال گذشته در ۸۲۷ مدرسه وبرای ۱۰۸ هزار دانش آموز اجرا گردید و در سال  تحصیلی جدید و براساس برش استانی وبرنامه ریزی انجام گرفته ۶۳ درصد مدارس استان و ۱۶۲۰ مدرسه را تحت پوشش خود قرار خواهیم داد

عزت خواه افزود: در طرح یاریگران زندگی به دنبال فرهنگ‌سازی برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان هستیم  چرا که آموزش و مهارت بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر است .

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان نیز گفت: نیروی انتظامی در طرح یاریگران همراه و همکار آموزش و پرورش خواهد بود و از هر اقدامی برای کاهش آسیبهای اجتماعی حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برنامه های متنوعی برای کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم در دستور کار دارد گفت: پلیس از مردم و برای مردم است و شبانه روز برای امنیت و آسایش مردم تلاش می کند.

دبیر شورای فرهنگ مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف خود مراقبتی دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.

سید ناصر رضایی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در کمین هر فردی در جامعه به خصوص در گروه سنی دانش آموزی است گفت: رمز سلامت جسمی و روانی برای ماندگاری طراوت در زندگی منوط به توجه کردن به شاخص مهم خودمراقبتی در زندگی فردی و اجتماعی است  که در زندگی امروزی باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش و ارتقاء  سطح آموزش‌ به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، و رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تاثیرگذار در نظام آموزشی که شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس می باشد.

معاون اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان نیز گفت:  در طرح یاریگران زندگی مشکلات بین همسالان توسط خود دانش آموزان شناسایی، درخت مشکل طراحی و پس از آن راهکارها و پروژه‌های مختلفی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و موانعی که بر سر راه دانش آموزان وجود دارد،توسط خود دانش آموزان با همکاری مشاور ارائه می شود .

بهرام مشیری، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فعالیت‌های جامع محور در کانون یاریگران زندگی، توانمندسازی گروه و تشکل‌های دانش‌آموزی  و جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را از  اهداف مهم طرح یاریگران عنوان کرد.

گفتنی است : افتتاح  طرح یاریگران زندگی و جشنواره نوجوان سالم به شکل نمادین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان مصلی نژاد شهر یاسوج برگزار شد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت