پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مهر 1401 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 126840

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی در کهگیلویه وبویراحمد توزیع می‌شود

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی و عمران و آبادی مناطق روستایی این استان توزیع خواهد شد.

کیامرث حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ان  اظهار داشت: اولویت توزیع این اعتبارات روستاهای مناطق محروم و کم برخوردار استان است.

وی بیان کرد: روستاهای محروم مناطق مختلف استان که تاکنون طرح هادی و خدمات رسانی خوبی در آنها انجام نشده است در توزیع اعتبارات در اولویت خواهند بود.

حاجی زاده تصریح کرد: این میزان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها هزینه و بصورت صددرصد نیز تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

کهگیلویه وبویراحمد دارای یکهزارو ۷۶۰ روستای می باشد که تاکنون طرح هادی در بیش از ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه و در ۵۲ درصد آنها بصورت کامل اجرا شده است.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت