پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1401 ساعت 07:07:: شناسه خبر: 126856

مناطق محروم باشت مقصد مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمددر ادامه سفرهای شهرستانی خود به همراه معاونین و جمعی از مدیران اجرایی در چند روستای کم برخوردار و دور افتاده شهرستان باشت از جمله پیچاپ و روستاهای اطراف حضور یافت و پای درد دل اهالی نشست.

به گزارش صدای جنوب  عالی ترین مقام دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل ارتباط های مستقیم زیاد با مردم مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد یکی از مردمی ترین استاندارهای عالی رتبه در این استان لقب گرفته با سفری یک روزه به مناطق محروم برای رفع کمبود زیرساخت های اهالی این مناطق آستین همت بالا زده است.

مناطق محروم باشت مقصد مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

سید علی احمدزاده در سفر پنجشنبه  خود در یک روز  پرکار از روستاهای تکیه، ده بزرگ، اشکفت سیاه، ده توت، خزیون و گوراب در شهرستان باشت بازدید کردند.

منطقه پیچاب که با ۱۶روستا و ۵۰۰ نفر جمعیت  در مسیری سخت گذر واقع شده یکی از محروم ترین نقاط شهرستان باشت بشمارمی رود یکی از نقاطی بود که روز گذشته میزبان استاندار و تیم همراهش بود .

کمبود شدید زیرساخت های زندگی در پیچاب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین سفر گفت: پیچاب از نقاط کم‌برخوردار استان است که اهالی آن از داشتن زیرساخت های اولیه همچون جاده های ارتباطی و آب آشامیدنی پایدار محروم هستند.

مناطق محروم باشت مقصد مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه راه روستایی این منطقه به طول ۴۵ کیلومتر وضعیت مناسبی ندارد، افزود: در گذشته اقدام هایی برای بازگشایی این مسیرانجام شده که باید تکمیل شود.

استاندار ادامه داد: مدارس منطقه پیچاب و روستاهای اطراف آن نیازمند تعمیرات و تجهیزات است که هر چه سریعتر باید تجهیزات تامین و میان همه مدارس توزیع شود.

احمدزاده با اشاره به توزیع بسته آموزشی  در مدارس پیچاپ افزود: در این سفر به خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار که از قبل  شناسایی شدند کمک‌هایی انجام شد

وعده های دلگرم کننده استاندار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر رسیدگی به مناطق محروم گفت: پیچاپ یکی از مناطق محروم و کم‌برخوردار کهگیلویه و بویراحمد است و تلاش می‌کنیم در بازده زمانی یک تا ۲ سال برای تقویت زیرساخت هایی مانند راه روستایی، آب آشامیدنی و برق پایدار اقداماتی صورت گیرد.

احمد زاده خاطرنشان کرد: مدیران از نزدیک محرومیت منطقه پیچاپ را مشاهده کردند و امید داریم این سفر بسترساز تحول در زندگی مردم این منطقه شود.

دیگر مشکلات روستاییان باشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از گوراب دیگر روستای باشت  تاکید کرد: مردم اینجا هم در شرایط سختی برای عبور از رودخانه شاه بهرام به سر می‌برند و این شرایط در فصل زمستان دشوارتر می‌شود.

مناطق محروم باشت مقصد مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی روستاهای شهرستان باشت با تنش آبی مواجه هستند که دسترسی به آب پایدار در این مناطق در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی این منطقه با وجود رودخانه شاه بهرام به صورت دیم کشت می شود تاکید کرد: ضرورت دارد تا جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای انتقال آب به زمین های مذکور تلاش کنند.

وی از احداث باغ در اراضی شیب‌دار این مناطق به صورت دیم خبر داد و افزود: این اقدام به بهره وری بهتر از منابع آب و خاک منطقه در بهبود معیشت مردم کمک می کند.

مناطق محروم باشت مقصد مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد

شهرستان ۲۴ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت