پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1401 ساعت 07:08:: شناسه خبر: 126902

شوتی‌ها و اتباع بیگانه عامل ۷۰ درصد تصادفات فوتی در استان هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل ۷۰ درصد فوتی های حوادث رانندگی، شوتی‌ها و اتباع بیگانه هستند برای مقابله با آنها چاره ای اندیشیده خواهد شد

 کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه براساس توپوگرافی منطقه نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی و برخی از آنها در کوتاه مدت رفع خواهد شد، گفت: حوزه راه و زیرساخت جزء اولویت‌های استان است به همین دلیل اعتبارات بی‌سابقه‌ای برای حوزه راه و شهرسازی، زیرساخت و راهداری تصویب شد، علاوه بر این برای جاده‌هایی که در گذشته غیر ایمن ساخته شدند اعتبار در نظر گرفته شد.

حاجی زاده افزود: محور خروجی چرام یکی از نقاطی بود که هر روز شاهد تصادفات بودیم اما در فاصله کمتر از دو ماه نقاط حادثه‌خیز رفع و محور به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: محور تنگ چویل دیگر نقطه حادثه‌خیز استان بود و ماشین‌ها و موتورسیکلت در پیچ خطرناک این محور به ته دره سقوط می‌کردند که ایمن‌سازی شد و خوشبختانه تاکنون گزارش تصادف آنچنانی در تنگ چویل نداشتیم.
به گفته حاجی زاده، محور طولیان از مناطق مرگبار استان است که باید راه و شهرسازی هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند.
حاجی زاده عنوان کرد: بیش از ۱۱ درصد تلفات در کمربندی یاسوج بود که ۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید که از زمان افتتاح تاکنون تصادف آنچنانی گزارش نشده، ضمن اینکه در این محور و محور یاسوج- سمیرم- اصفهان باید نیوجرسی نصب شود.
وی با بیان اینکه ادامه جاده کمربندی از پل مختار تا پلیس راه در دست پیگیری است، گفت: کار در محور تونل گل زردون تا اول سرگجینه به طول ۴.۵ کیلومتر و شاه بهرام- باشت و چرام در حال انجام است.
معاون عمرانی با اشاره به اینکه تنها از محل سفر و متمم سفر رئیس جمهور ۷۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های استان اختصاص داده شده، گفت: از همین محل ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد:  طی دو سال اخیر از محل‌های مختلف از جمله هدفمندی یارانه‌ها ‌و سایر موارد بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به حوزه راه‌های استان اختصاص یافته و همه تلاش متولیان ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز است.
حاجی زاده با اشاره به افزایش ۵۶.۹ درصدی تردد در جاده‌های استان در فروردین امسال گفت: با همه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای ایمن‌سازی جاده‌ها هنوز آمار تصادفات و فوتی‌های حوادث رانندگی بالا است.
وی عنوان کرد: در حادثه روز گذشته ۱۷ اتباع بیگانه در یک پژو بودند که ۵ نفر آنها کشته شدند، فروردین ماه امسال هم تصادف خودروی اتباع بیگانه باعث مرگ تعداد زیادی از آنها شد که پلیس می‌خواهم از قوه قهریه استفاده کند و گشت‌های نامحسوس پلیس در زمان‌های مختلف تشدید شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تفاهم‌نامه احداث پاسگاه ایست و بازرسی میمند امضا و به زودی عملیاتی می‌شود اما تا آن زمان باید گشت‌های نامحسوس فعال‌تر و راهکاری برای ماشین‌های شوتی ارائه شود.
حاجی‌زاده  با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی محور پاتاوه -دهدشت گفت: قرار شد تا پایان آبان مواردی که مربوط به این جاده است انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت