پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1401 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 128413

موضوع افزایش جمعیت با جدیت دنبال می شود

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: موضوع  افزایش جمعیت باشدت و جدیت دنبال می شود و اگر چنین اقدامی نشود، اتفاق ناخوشایندی رخ می‌دهد.

زینب اختری در کارگروه آموزشی جوانی و جمعیت که در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد گفت: معلمی شغل انبیاء (ص) است و امروزه معلمان ما در حال انجام این رسالت خطیر هستند، البته از آنها انتظار داریم علاوه بر وظیفه‌ای که بر عهده دارند، به رسالت مهم جمعیت و کاهش نرخ باروری که جمعیت کشور را تهدید می‌کند بپردازند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور اظهار داشت: فرصت کم و زمان محدود است و اگر به مقوله مهم جمعیت که دغدغه مقام معظم رهبری است و ایشان در سال ۹۱ در زمینه کاهش جمعیت اعلام خطر کردند و به خوبی به آن نپردازیم و دغدغه و حساسیت نداشته باشیم، اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه موضوع جمعیت جبهه جدیدی در کشور ایجاد کرده، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین حضور در جنگ هشت سال دفاع مقدس را داشتند و از آنها می‌خواهیم در جبهه جدیدی که در حوزه جمعیت ایجاد شده دست به دست هم داده  تا از مسئله‌ای که برای کشور ایجاد شده به خوبی عبور کرد.
دکتر اختری با اشاره به اینکه راه عبور از وضعیت کنونی داشتن علم و آگاهی و پرداختن به موضوع جمعیت با نگاه علمی است، گفت: همانطور که فرماندهان و رزمندگان ما در زمان جنگ اجازه ندادند سخن و خواسته امام(ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر  زمین بماند در حوزه جمعیت هم اجازه نخواهیم داد دغدغه و خواسته مقام معظم رهبری بر زمین بماند.
وی تصریح کرد: با مشارکت می‌توانیم به مانند گذشته که از عهده بسیاری از مسائلی که کشور با آن مواجه بود برآییم از عهده این موضوع هم برخواهیم آمد.
مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت هم با مهم خواندن موضوع جمعیت گفت: ایران از نرخ باروری۲/۳ به نرخ ۶/۱درصد رسیده و در شرایط بدی در زمینه رشد جمعیت به سر می‌بریم.
دکتر محمداسماعیل اکبری عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نرخ باروری ۸/۱ است و در برخی مناطق گرمسیری این استان نرخ باروری از ۳/۱ کمتر است و به این معناست که کاهش نرخ باروری یعنی کاهش جمعیت و نابودی یک قوم که بسیار نگران کننده است.
مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت به نقش آموزش و پرورش در مسئله جمعیت اشاره و عنوان کرد: تک فرزندی ظلم بزرگی است که به بچه‌ها می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان سفیر می‌تواند انتقال دهنده این موضوع به خانواده‌ها باشد.
وی با بیان اینکه در خانواده‌ تک فرزندی تعامل‌گرایی و گذشت و بخشش شکل نمی‌گیرد، افزود: هیچ کشوری با ساختمان‌های چند طبقه و خیابان‌های بزرگ به توسعه نمی‌رسد مگر اینکه در مدارس و از دوران دبستان و دبیرستان معناگرایی را آموزش دهند و این شاخص در آموزش و پرورش با تعامل با خانوده‌ها نهادینه شود.
دکتر اکبری با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ میلیون نفر در کشور یا نابارور هستند، یا بچه ندارند و یا تک فرزند هستند، گفت: این آمار به منزله ناباروری ۲۰ درصد جمعیت کشور است، ضمن اینکه ۱۹ درصد مراکز ناباروری که ایجاد شده به دلیل همین آمار ۲۰ درصدی ناباروری هیچ گونه مراجعه کننده‌ای ندارند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت