پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1401 ساعت 13:09:: شناسه خبر: 128427

آخرین خبر از جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی/استفاده از کالابرگ اختیاری شد

صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در استان هرمزگان شروع شده و بازتاب خوبی از آن گرفته شد. به محض اینکه بستر آن فراهم شود، به صورت آزمایشی آن را اجرا می‌کنیم.

صدای جنوب:

آخرین خبر از جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی/استفاده از کالابرگ اختیاری شد

صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در استان هرمزگان شروع شده و بازتاب خوبی از آن گرفته شد. به محض اینکه بستر آن فراهم شود، به صورت آزمایشی آن را اجرا می‌کنیم. امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا شود و باید اعلام کرد که استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از کالا برگ و کسانی که مایل نبودند می‌توانند از مبلغ نقدی آن استفاده کنند.

گفتنی است سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتئین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند. مهم ترین امر برای استفاده کالابرگ الکترونیک این است که فرد با هر کارت بانکی که دارد و می‌خواهد خریدی انجام دهد، وقتی کارت را می‌کشد بخشی از هزینه از کارت فرد و بخشی دیگر از یارانه کسر می‌شود.

▫️همچنین میزان شارژ اعتبار در کارت بانکی یا کارت یارانه‌ای به اندازه‌ی مابه‌التفاوت قیمت شهریور سال گذشته با قیمت جدید است. مثلاً اگر کالایی ۳۰ هزار تومان بوده و با برداشته شدن ارز ترجیحی به ۵۰ هزار تومان می‌رسد، ۲۰ هزار تومان به اندازه‌ی مابه‌التفاوت آن کالا در قالب یارانه به حساب فرد واریز شده و آن فرد ۳۰ هزار تومان را از جیب می‌دهد و ۲۰ هزار تومان مابه‌التفاوت از اعتبارش هزینه می‌شود. منتها تأکید بر این است که ابتدا باید اعتبار در کارت شارژ شده و سپس ارز ترجیحی حذف شود.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت