پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 بهمن 1401 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 130622

متخلف قطع درختان در منطقه حفاظت شده دنا دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : فرد متخلف حین قطع درختان بلوط با استفاده از یک دستگاه اره موتوری در منطقه حفاظت شده دنا دستگیر شد.

اسلام جاودان خرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا ، حین گشت و کنترل منطقه متوجه متخلفی می شوند که با استفاده از یک دستگاه اره برقی (اره موتوری) مشغول قطع درخت بلوط است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: ماموران فرد خاطی را دستگیر و اره موتوری او را ضبط کردند.

جاودان خرد گفت: برای فرد متخلف پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات مکشوفه جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: جریمه قطع درختان جنگلی براساس شمار درختان قطع شده و قطر درختان مشخص می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های جدی و سختگیرانه محیط زیست استان در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی به ویژه جنگل های انبوه و ارزشمند بلوط بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با گشت زنی های مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می کنند و به متخلفان اجازه دست درازی به این منابع را نمی دهند.

وی گفت :سامانه تلفنی ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش و پیشنهادهای مردم طبیعت دوست استان در زمینه دست درازی به جنگل های استان است .

جاودان خرد با اشاره به اینکه جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ حیات وحش منطقه، افزایش تنوع زیستی، تلطیف آب و هوا، حذف آلودگی زیست محیطی، حفظ رطوبت خاک و تعلیف دام از حداقل مزایای جنگل های بلوط است از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای آگاهی بخشی به شهروندان به منظور حفظ این گونه ارزشمند تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های بلوط به لحاظ حفاظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی و ظرفیت‌های اکوتوریستی دارای اهمیت منحصر به فردی هستند تاکید می کنند : حفظ این میراث طبیعی نیازمند همراهی مردم و دولت است.

پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دنا وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت