پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1401 ساعت 02:11:: شناسه خبر: 130977

استقلال‌‌خواهی ملت ایران، انقلاب اسلامی را الگوی محرومان و مستضعفان کرد

فرماندار لنده گفت: در جهان بینی انقلاب اسلامی موضوع استقلال‌‌خواهی وجود داشت، و این سبب شدتا انقلاب اسلامی برای دیگر ملت‌ها الگو شود.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، جلال دانش در خصوص چرایی الگو شدن انقلاب اسلامی برای محرومان و مستضعفان جهان گفت: یکی از شعار‌های انقلاب اسلامی موضوع استقلال‌خواهی بود، برای درک استقلال‌خواهی جمهوری اسلامی باید شرایط کشور را با قبل از انقلاب و روابط بین‌الملل مورد بررسی قرار داد.

فرماندار لنده با بیان اینکه یکی از گمشده‌های ملت‌ها در غرب آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و بخشی از از اروپا موضوع استقلال‌خواهی بود، گفت: استعمار بر بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این ملت‌ها تسلط و سیطره داشت، اما به دلیل سرسپردگی قدرت‌ها و همچنین نداشتن پشتوانه مردمی روحیه اسقلال خواهی آن‌ها با شکست مواجه می‌شد.

دانش به شرایط دوران پهلوی و وابستگی به غرب اشاره کرد و ادامه داد: در کودتای ۲۸ مرداد قدرت از طریق بیگانگان برای رژیم پهلوی محقق شد، در این دوران نمود‌های واقعی‌عدم استقلال مانند کاپیتولاسیون و انجمن‌های ایالتی و ولایتی مشاهده شد، اما وجود تفکر اسلام، مکتب شیعه، و موضع‌گیری امام، علما، مردم و همه اقشار سبب‌ایستادگی در برابر این طرح شد، لایحه کاپیتولاسیون و انجمن‌های ایالتی و ولایتی عمق وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا و رژیم صهیونسیتی را نشان می‌داد، که سرانجام به دلیل روحیه استقلال‌خواهی مردم ایران با این لوایح مبارزه شد و نمود‌های بیرونی استقلال‌خواهی شکل گرفت.

فرماندار لنده تصریح کرد: در جهان بینی انقلاب اسلامی موضوع استقلال‌خواهی وجود داشت، و روحیه استقلال خواهی سبب شد تا موضوع عدم وابستگی به غرب مطرح شود و برای دیگر ملت‌ها الگو شود.

وی به شرایط کشور ایران در حوزه جغرافیایی و منابع برای تحقق استقلال پرداخت و گفت: ایران به دلیل حوزه جغرافیای و منابع در کانون مناسبات بین‌المللی قرار داشت، با وقوع انقلاب اسلامی، استقلال‌خواهی محقق شد.

دانش در پایان گفت: استقلال‌خواهی ملت ایران برای دیگر ملت‌ها یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و این ارزش سرمشق دیگر کشور‌های دنیا شد، و امروز تشکیل جبهه مقاومت، روحیه استقلال خواهی در آمریکا لاتین و غرب آسیا، ناشی از الگو شدن روحیه استقلال‌خواهی در ملت ایران است.

خبرنگار: Mohammadriahy 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت