پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1402 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 134371

ساخت ایستگاه پیش تراکم کارخانه گاز ۹۰۰ پازنان

این کارخانه ، گاز ۱۵ حلقه از چاه میدان پازنان گچساران ، بزرگترین میدان گاز گنبدی کشور را جمع آوری می‌کند.

به گزارش صدای جنوب  رئیس کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ پازنان گفت: گاز جمع آوری شده پس از فرآوری در این کارخانه به پالایشگاه گاز بید بهبهان و پتروشیمی بوعلی ماهشهر ارسال می‌شود.
محسنی با بیان اینکه در سال‌های گذشته فشار گاز چاه‌ها کاهش پیدا کرده بود، ادامه داد: برای افزایش فشار گاز، کارخانه پیش تراکم گاز‌ها در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: با احداث این پیش تراکم ظرفیت کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰ پازنان از ۷۵۰ میلیون فوت گاز به ۹۵۰ میلیون فوت گاز افزایش یافت.
رئیس اداره گاز و گاز مایع شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران هم گفت: این ایستگاه پیش تراکم دارای ۴ الکترو موتور است که ظرفیت هرکدام از این الکتروموتور‌ها ۳۱۳ میلیون فوت مکعب گاز در روز است.
انصاری افزود: این پیش تراکم فشار گاز را از ۱۲۰ بار به حدود ۱۶۰ بار فشار می رساند.
مدیر پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان نیز گفت: با راه اندازی این پیش تراکم حدود ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز به ظرفیت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان اضافه می شود و ظرفیت این پالایشگاه را حدود ۱۰ درصد افزایش می دهد.
صادقی با بیان اینکه سرمایه گازی و راه اندازی این طرح توسط پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس انجام شد، افزود: برای این طرح چهار و چهار دهم میلیون یورو بصورت ارزی و یک هزار و ششصد میلیارد ریال هزینه شد.
وی اضافه کرد: صد درصد نصب و راه اندازی ایستگاه پیش تراکم ۹۰۰ پازنان توسط نیرو‌های داخلی انجام شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت