پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 اردیبهشت 1402 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 134881

جلسه وزیر کشور با فرمانداران و شهرداران کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت توجه شهرداران و فرمانداران به رفع مشکلات بانوان، حاشیه‌نشینان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موضوعات مطرح شده وزیر کشور در نشست با برخی مسئولان استان بود.

به گزارش صدای جنوب  جلسه مشترک فرمانداران، شهرداران و سازمان های مردم نهاد با رویکرد مسائل اجتماعی با حضور وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استانداری و مدیران دستگاه های دولتی در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به برخی کمبودها در حوزه خانواده و بانوان گفت: در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پارک مادر و کودک نداریم و نیاز است که چنین پارکی با امکاناتی از جمله مرکز مشاوره، مرکز رشد، کتابخانه و دیگر امکانات ایجاد شود.
مدبرنژاد درخصوص نبود بازار فروش برای تولیدات بانوان هم افزود: ایجاد بازاری برای تکمیل چرخه اقتصادی و فروش محصولات تولیدی بانوان در استان ضروری است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره ای به مشکلات پیش روی این استان از جمله چالش ها در مناطق حاشیه نشین استان گفت: در حاشیه شهرهای این استان مکان های تفریحی برای بانوان و کودکان وجود ندارد.
وحیدی وزیر کشور درخصوص درخواست های مشاور امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداران ملزم هستند در یکی از میدان های شهر نمایشگاهی برای ارائه تولیدات بانوان ایجاد کنند.
کودکان کار معضل اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
عظیمی فر معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با اشاره به اینکه مهمترین آسیب اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد کودکان کار است، گفت: ۲۶۴ نفر کودک کار را در سطح استان شناسایی شده و در دو ماه گذشته ۳۰ نفر دیگر اضافه شده اند.
عظیمی فر افزود: ۱۵۰ هزار خدمت به مددجویان بهزیستی ارائه می‌شود.
معاون بهزیستی با اشاره به کمبود‌ها در مراکز اورژانس این نهاد ادامه داد: مراکز اورژانس استان به لحاظ زیرساختی ازجمله نیروی انسانی، امکانات و خودرو با کمبود‌هایی مواجه است که در این خصوص از مسئولان درخواست همکاری داریم.
وزیر کشور در خصوص صحبت‌های مطرح شده توسط معاون بهزیستی استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: شهرداران باید نقش شان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشخص کنند.
احمد وحیدی در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد از مهمترین آسیب‌های اجتماعی هستند گفت باید عزم جدی وجود داشته باشد که برای هر کدام از این‌ها یک برنامه مشخص که ختم به نتیجه شود طراحی شود.

وزیر کشور به برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و لزوم تلاش برای کاهش آن‌ها ادامه داد: همه، دانشگاه ها، دستگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید پای کار بیایند و شبانه روزی جهاد کنند تا آمار این آسیب به صفر برسد.
وحیدی به معضل اجتماعی دیگر از جمله طلاق اشاره کرد و افزود: طلاق از بزرگترین مشکلات خانواده‌ها است و باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی همه پای کار بیایید.
وزیر کشور در خصوص حاشیه نشینی هم گفت: این معضل جرم ساز و جرم خیز است و شهرداران در این مناطق نقش دارند و نباید نادیده گرفت.
وحیدی با اشاره به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مبانی اعتقادی و دینی معتقد و در این زمینه پای کار است ادامه داد: باید با برنامه ریزی مسئولان و تعیین تکالیف هر کدام از مدیران و ادارات، با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت