پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 خرداد 1402 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 135500

اقدامات عجیب خواستگاران کینه توز در کهگیلویه و بویراحمد/از انتشار تصاویر خصوصی تا آتش زدن خودرو/ باید چه کرد؟!

یکی از حوادث پر تکرار این روزها با فضای مجازی و عدم آگاهی از این فضا گره خورده است.

جامعه به فراخور افزایش جمعیت آبستن اتفاقات گسترده ای شده و با ظهور و توسعه روزافزون فضای مجازی بر شدت تنش و برخوردها از نوع حقیقی و مجازی آن افزوده شده است.

واقعیت این است در استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد گاهاً میبینیم فرهنگ همپای توسعه پیش نرفته و برخی عقب ماندگی ها در حوزه فرهنگ، موجب تداوم ناهنجاری های اجتماعی نامبارکی شده است. اتفاقاتی را شاهدیم که در گذشته فقط اخبارش را آنهم در کلان شهرها دنبال میکردیم.

خواستگاران کینه توز!

یکی از موارد قابل توجه از اقدامات ضد فرهنگی، انتقام گیری های خانوادگی است.

انتشار تصاویر خصوصی و مزاحمت های مجازی را مستمراً شنیده ایم، بارها شاهد انتشار اخبار اینچنینی توسط پلیط فتا بودیم. و یکی از موارد در صدر را باید به انتقام جویی خواستکاران کینه توز ربط داد.

پرونده های زیادی از انتشار تصاویر خصوصی افراد به ویژه بانوان رسانه ای شده و در پایان آن هشدار برای نگهداری ایمن تصاویر و شیوه ارتباط با پلیس خاتمه دهنده این خبرها بوده است.

البته اقدامات خرابکارانه و ضد هنجاری به قلدری های مجازی ختم نشده و در برخی موارد شاهد برخوردهای فیزیکی و حتی آتش زدن خودرو بستگان توسط این خواستکاران کینه توز بودیم.

راهکار چیست؟!

در این موارد اگرچه برخورد قضایی سفت و سخت لازم است اما نمیتواند حلال همه چیز باشد.

مدیریت شرایط اینچنینی در برخورد با این دست مسائل باید به درستی انجام شود، از هوشیاری خانواده ها گرفته تا کدخدامنشی بزرگترها در برخورد با این اتفاقات و دعوت به آرامش ، ایجاد شرایطی برای جبران مافات صورت گرفته و تضمین به عدم تکرار این دست مسائل حتماً باید دیده شود.

در این دست مسائل حتماً باید سعی شود به جای آتش افروزی به فکر آرام کردن اوضاع بود، گاهی با یک گذشت، گاهی با یک تضمین قوی گرفتن از خانواده مقابل و گاهی هم با یک اقدام موثر قضایی می توان از تنش ها کاست، مهم این است در این موارد عقل حکمفرما باشد و نه صرفا عواطف و احساسات و اینکه باید دانست دامنه پیدا کردن برخی مسائل فقط خسارت و زیان را بیشتر می کند!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت