پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 خرداد 1402 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 135684

عضو کمیسیون آموزش مجلس: صحرایی در حوزه آموزشی و پژوهشی کارنامه موفقی دارد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق درخشان آموزشی، پژوهشی، علمی، مدیریتی و دوران معلمی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش حاکی از موفقیت وی در این حوزه است.

مهدی روشنفکر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مسلم است فردی که قرار است وزیر آموزش و پرورش شود باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد، افزود: حضور ۱۷ ساله وزیر پیشنهادی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش نشان از این دارد که با الفبای این وزارتخانه آشنایی کامل دارد و از سوابق خوبی در این زمینه برخوردار است که می تواند راهگشا باشد.

به گفته وی، وزارت آموزش و پرورش مادر همه وزارتخانه ها و به دلیل گستردگی و پیچیدگی کار از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که تمام کارمندان، دست اندرکاران و گردانندگان سازمان ها و وزارتخانه ها محصول خروجی این وزارتخانه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: با نگاه تخصصی به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و با شرایطی که در بحث حکمرانی در این حوزه وجود دارد، صحرایی گزینه ای است که شاید تمامی شرایط و ویژگی ها را به طور مطلق نداشته باشد اما در مقام مقایسه با برخی دیگر از گزینه های مطرح شده، از ویژگی های خاص و ممتازتری برخوردار است.

این نماینده مجلس بیان کرد: این گزینه پیشنهادی رئیس جمهور حدود ۱۷ سال در آموزش و پرورش سابقه کاری در بخش های مختلف دارد که از ویژگی های منحصر به فرد وی برای تصدی این مسئولیت به شمار می رود.

روشنفکر عنوان کرد: وی از ورودی های دانشسرای تربیت معلم است و در دوران تحصیلی و دانشسرای تربیت معلم کارنامه خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه صحرایی دارای رتبه ۳۴ در کنکور سراسری است، گفت: در بحث‌ تالیفات و آثار علمی هم حدود ۴۹ کتاب تالیف کرده

و آثار علمی هم حدود ۴۹ کتاب تالیف کرده و کارنامه فعالیت وی در دانشگاه فرهنگیان بسیار خوب بوده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص همکاری جدی تر مجلس و دولت نیز اظهار داشت: نمایندگان باید پیگیری و همراهی بیشتری داشته باشند تا هر چه سریع این وزارتخانه موثر و کلیدی تعیین تکلیف شود.

 

روشنفکر با بیان اینکه حتی ثانیه ها در تسریع در کار موثر است و باید سریع تر تکلیف وزارتخانه هایی که با سرپرست اداره می شوند، مشخص شود، تصریح کرد: می طلبد دولت و مجلس با هم همدلی و تعامل داشته باشند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت