پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1402 ساعت 17:03:: شناسه خبر: 136523

امام جمعه کهگیلویه:

اولویت اشتغال و اقتصاد در کهگیلویه کشاورزی است

امام جمعه کهگیلویه سفرایت الله رییسی به سه کشور امریکای لاتین را مهم برشمرد وبه دولتمردن خداقوت گفت.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت به دیدار دانشمندان و کارشناسان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت هسته ای کلید پیشرفت کشور است.

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه دو نکته عمده را میتوان در رابطه با پیشرفت کشور در صنعت هسته ای بیان کرد افزود: نخست تنوع و فراوانی کاربردها و گستره کارایی صنعت هسته‌ای در تسهیل زیست انسانی و بهره‌وری بهتر در استفاده از مواهب خدادادی و طبیعی است که استفاده از صنعت هسته‌ای زمینه بهره‌مندی بهتر و بیشتر و ارزان‌تر و به صرفه را برای دولت‌ها و ملت‌ها فراهم می‌آورد.

وحدانی فر بیان کرد: دومین علت پیشرفت کشور در صنعت هسته ای، نقش صنعت هسته ای به عنوان یک صنعت صف شکن، توان آفرین و نادرست کردن نظریه باطل ما نمی‌توانیم است.

وی اظهار کرد: امروز کار به جایی رسید که دانشمندان توانمند هسته ای ما با فرهنگ ما میتوانیم با تبعیت از ولی فقیه جامعه، علی رغم همه سنگ اندازی های دشمنان، بومی سازی این صنعت را صد درصد کردند و این یک شکست بی نظیر برای دشمن بود.

وی افزود: لذا صنعت هسته ای از مولفه های اساسی قدرت و اعتبار ایران اسلامی است.

امام جمعه کهگیلویه سفرایت الله رییسی به سه کشور امریکای لاتین را مهم برشمرد وبه دولتمردان خداقوت گفت:

وحدانی فر به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و از آن به عنوان یک مسئله حیاتی برای جامعه نام برد.

وی باتبریک این هفته تصریح کرد: برای استانی چهار فصل  وبویژه شهرستان کهگیلویه که زمین های بکر و حاصل خیزی دارد مهم ترین اولویت اشتغال و اقتصاد، کشاورزی است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: توقع داریم در سفر دوم رئیس جمهور به استان پروژه های مهم کشاورزی کهگیلویه در بحث افتتاح و کلنگ زنی فعال شود که موجب پیشرفت شهرستان خواهد شد.

وی از سد آبریز به عنوان یک مسئله مهم نام برد و افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به استان مورد نظر قرار بگیرد.

وحدانی فر با بیان اینکه کارهای خوبی در طرح و برنامه وجود دارد و لی پیشرفت کارها مناسب نیست گفت: برداشت آب از حومه غربی رودخانه ایدنک روند کار آن کند است برخی از سدهای مخزنی کوچک به بهره‌برداری رسید ولی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: امنیت غذایی جامعه بستگی به کشاورزی دارد، این پروژه ها باید فعال شوند و کار بیشتری انجام شود.

امام جمعه کهگیلویه به شکسته شدن رکورد خرید و تولید گندم در کهگیلویه اشاره کرد و گفت: به واسطه بارش‌های الهی و تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی، پس از ۵۰ سال این رکورد در شهرستان شکسته شد.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه فصل جا به جایی مستأجران است، این روز ها قامت مستأجران زیر بار گرانی اجاره بها خم شده است گفت: کابوس یافتن خانه مناسب در شهر کوچکی مانند دهدشت تبدیل به آرزو شده است.

وی افزود: معضل افزایش سرسام آور اجاره مسکن هرساله زندگی را بر کام اجاره نشینان تلخ می‌کند.

وحدانی فر تصریح کرد: مسئولیت این کار با کیست؟ چرا سازکار مناسبی دیده نمی‌شود؟ این ۲۰ درصدی که مصوب شده چرا اجرا نمی‌شود؟ مسولان تدبیری کنند.

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که برخی سیاسیون طی سه سال اخیر فضای نماز جمعه را تضعیف می‌کردند به بهانه اینکه بنده قصد ورود به انتخابات را دارم گفت: بارها این مسئله را انکار کردم و در عمل هم نشان داده شد، توصیه می‌کنم استغفار کنید،از حق خودم میگذرم، فردا باید در محضر خداوند پاسخگو باشید

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت