پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 تیر 1402 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 137580

رئیس اداره امور مالیاتی گچساران خبر داد؛ جرایم مالیاتی افراد خوش حساب بخشوده می‌شود

احمدی با بیان اینکه بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر است، گفت: در صورتی که مودی اصل مالیاتی را تا پایان شهریور امسال پرداخت نماید مشمول بخشودگی جرایم خواهد شد.

صدای جنوب؛

داریوش احمدی در نشست با خبرنگاران گچساران به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی عنوان کرد: همکاری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ مالیاتی در شهرستان در راستای توسعه زیرساخت‌های موجود ضروری است.
وی بیان کرد: ضروری است رسانه‌ها در انعکاس اخبار مالیاتی و تبیین و تبلیغ این موضوع در کنار این مجموعه باشند تا با نهادینه‌ سازی فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه این مهم را یک وظیفه تلقی کنند.
رشد ۲۱۶ درصدی مالیات‌های مستقیم
احمدی اظهار کرد: میزان رشد تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد ۲۱۶ درصدی داشته است.
رشد ۱۹۴ درصدی اظهارنامه
‌ وی تصریح کرد: اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۹۴ درصد افزایش داشته است.
احمدی با بیان اینکه بخش عظیمی از منابع درآمدی بودجه کشور از مالیات تامین می‌شود گفت: مالیات استان در ۲ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: مبنای درآمد در سیستم مالیات اطلاعات بانک مرکزی و شرکت های طرف قرارداد است.
بخشودگی ۸۰۰ میلیاردی جرایم
احمدی با بیان اینکه گچساران از لحاظ درآمدی در استان رتبه دوم را دارد گفت: از مشاغل و شرکت های گچساران ۸۰۰ میلیارد ریال از شهریور سال گذشته تاکنون از بخشودگی جرایم مالیاتی دریافت شده‌اند.
چگونگی بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی
احمدی با بیان اینکه بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر است، گفت: در صورتی که مودی اصل مالیاتی را تا پایان شهریور امسال پرداخت نماید مشمول بخشودگی جرایم خواهد شد.
معافیت بیمارستانهای دولتی از مالیات
وی با بیان اینکه بیمارستانهای دولتی از پرداخت مالیات معاف هستند تصریح کرد: پتروشیمی گچساران با توجه به عدم راه‌اندازی و تولید تاکنون شامل پرداخت مالیات نشده‌اند.
رئیس اداره امور مالیاتی گچساران ابراز کرد: در صورت کتمان درآمد مودیان ۳۰ درصد جرایم اخذ خواهد شد.
معافیت ۱۰ ساله شرکت‌های تولیدی از مالیات
وی اظهار کرد: شرکت‌های تولیدی در مناطق محروم تا ۱۰ سال معاف از مالیات بر درآمد هستند و در صورت واقع بود این شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی این میزان به ۱۳ سال می‌رسد.
احمدی تصریح کرد: با تلاش کمیته مبارزه با فرار مالیاتی با هرگونه فرار مالیاتی به ویژه با شیوه نادرست کارت به کارت به صورت ویژه برخورد خواهد شد.
جریمه سنگین در کمین فراریان مالیات وی گفت: مودیانی که فرار مالیاتی داشته باشند، ضمن محروم شدن از معافیت‌ها و بخشودگی های مالیاتی، جریمه نیز می‌شوند.
احمدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دوره آموزشی برای کافی‌نت‌ها برگزار شد گفت: نگاه این سازمان به مردم تنها وصول مالیات نیست، و بیشترین هدف تعامل با مردم و راضی نگه داشتن آنهاست.
گفتنی است ۱۶ تا ۲۲ تیرماه به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی و روز مالیات نامگذاری شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت