پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 تیر 1402 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 137640

هشدار به صاحبان خانه های خالی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وصول مالیات از خانه‌های خالی از برنامه های امور مالیات است.

میلاد فرخان در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صدای جنوب  با اشاره به هفته امورمالیاتی  گفت: درآمدهای مالیاتی درآمدهای پاکی هستند که به حساب دولت واریز می شود و از طریق های مختلفی همچون فروش اموال و املاک، مالیات های در بخش صنعت و حقوق و مزایا دیگر حوزه ها وصول خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به شرایط خاص استان اشاره کرد و اینکه تلاش شد تا حداکثر مساعدت قانونی و مشارکت با اصناف جهت وصل مالیات پیگیری شود، گفت: با تعامل و با رضایت واحد تولیدی تلاش شد مالیات های قانونی آنها اخذ شود.

فرخان با بیان اینکه دو نوع مالیات مستقیم از طریق وصول و واریز به حساب دولت و مالیات غیر مستقیم یا ارزش افزوده وصول می شود، گفت: مالیات ارزش افزوده تحت عنوان مالیات و عوارض اخذ می گردد که ۹ درصد است و از این عدد حدود ۴ درصد آن سهم عوارض است که در سال گذشته از محل وصول عوارض، به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری این اعتبار واریز شد و بخشی از دیگر از عوارض مالیاتی به حساب امور عشایری شهرستان‌ها واریز می‌شود.

این مسئول به حوزه عوارض سبز و آلایندگی ها اشاره داشت و افزود: برخی دستگاه ها به دلیل آلودگی ها در مناطق مشمول آلایندگی عوارض پرداخت می کنند در این رابطه عوارض سال های ۹۳ و ۹۴ در حوزه گچساران و باشت وصول شد.

فرخان تصریح کرد: عوارضی که بین شهرداری ها و دهیاری ها و سهم عشایر و روستاهای فاقد دهیاری ها پرداخت شد حدود ۳۰۷ میلیارد است و در بخش عوارض آلایندگی ۱۴۱ میلیارد تومان بین این مناطق توزیع شد.

این مسئول ادامه داد: اداره کل مالیات استان مجموعه عوارض ارزش افزوده و آلایندگی در سال گذشته حدود ۴۴۸ میلیارد تومان وصول کرد و این مبلغ را بین شهرداری ها، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری و دیگر مناطق واریز کرد.

فرخان به وصول درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و در سال بعدی حدود دو برابر رشد مالیاتی را شاهد بودیم.

وی به وصول مالیات عوارض آلایندگی پرداخت و ادامه داد: در حوزه الایندگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

وی به قانون دریافت عوارض از خودروهای لوکس اشاره کرد و افزود: حدود ۲۴۰ پرونده در این رابطه تشکیل شد که ۱۵۰ پرونده مختومه گردید زیرا مالیات آنها پرداخت شد و از این آمار بیش از نیمی از آنها یعنی ۷۳۰ میلیون تومان وصول شد.

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: وصول مالیات از خانه‌های خالی از دیگر برنامه های امور مالیات است که تا پایان شهریور ماه بررسی آن به پایان می‌رسد و اطلاعات آن منتشر می شود.

وی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استان های کشور بهترین عملکرد را در حوزه وصول مالیات داشته است.

فرخان گفت: در سه ماهه ابتدای سال حدود ۲۰۶ میلیارد تومان بین روستاهای فاقد عشایری، دهیاری ها و شهرداری ها از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به حساب آنها واریز شد.

وی با تاکید بر اینکه از شهرداری ها می خواهیم طبق قانون عوارض ارزش افزوده را در بخش مبلمان شهری و شهرها هزینه کنند، گفت: اعتباراتی که توسط اداره کل مالیات به سازمان های مربوطه واریز می شود باید هزینه کرد آنها شفاف باشد و برای این منظور نامه های مکتوب برای شفاف سازی ها به آنها سازمان ها ارسال شده است.

مدیر کل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تلاش ها و جدیت استاندار برای همراهی با امور مالیاتی و دستورات وی برای وصول مالیات ها تقدیر و تشکر داریم از طرفی ساختمان جدید امور مالیاتی استان به عنوان مجهیز ترین و بروز ترین ساختمان با تامین اعتبار و امکانات بروز و تاسیسات آماده بهره برداری است.

وی افزود: مرکز دادرسی مالیاتی استان و شهرستان های استان را تشکیل دادیم تا روند دریافت قانونی مالیات به درستی و با روال قانونی انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت