پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1402 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 137742

نامه جمعی از کشاورزان بویراحمدی به وزیر جهاد کشاورزی:

چشم و دلمان به عدالت دولت سیزدهم روشن است/ نگاه جامعی به مناطق استان حاکم است

صدای جنوب: جمعی از کشاورزان بویراحمدی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی از نگاه جامع حاکم بر توسعه این بخش در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کردند و خطاب به آقای وزیر نوشتند: شما از نوع برنامه‌ریزی سفرتان که همه شهرستان‌ها را پوشش داده متوجه خواهید شد که نگاه مدیرتان در این استان […]

صدای جنوب:

جمعی از کشاورزان بویراحمدی در نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی از نگاه جامع حاکم بر توسعه این بخش در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کردند و خطاب به آقای وزیر نوشتند: شما از نوع برنامه‌ریزی سفرتان که همه شهرستان‌ها را پوشش داده متوجه خواهید شد که نگاه مدیرتان در این استان نگاه منطقه‌گرایی و مرزبندی نیست.

به گزارش صدای  جنوب، در بخشی از این نامه آمده است؛
جناب آقای دکتر نیکبخت، در آستانه سفرتان به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خداقوت و خوش‌آمدگویی به محضر مبارکتان لازم است نکاتی را خدمتتان عرض کنیم.

بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌های سال به دلایل مختلف از جمله مبارزات تاریخی عشایر و کشاورزان این دیار با رژیم شاهنشاهی عقب نگه‌داشته شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی جهش خوبی برای پیشرفت آغاز کرده اما با این وجود هر چقدر که می‌دود به سایر استان‌ها نمی‌رسد.

وزیر محترم جهاد کشاورزی؛ واقعیت آن است که ما کشاورزان منطقه بویراحمد در این دولت مردمی بیش از هر زمانی چشم و دلمان به توسعه این دیار روشن شده و از شما مدیر انقلابی که در دوران خدمتتان سوابق درخشانی دارید انتظار داریم تا به این منطقه نگاهی ویژه داشته باشید.

در چند سال اخیر به ویژه دو سال گذشته، مدیریت بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به یک مدیر توانمند و جهادی سپرده شده که در کنار مدیریت دلسوزانه استاندار و معاون اقتصادی استاندار، ما را بیش از همیشه به رونق کشاورزی استان امیدوار کرده است.

جناب آقای دکتر نیکبخت؛ حقیقتا بدون تعصب باید بگوییم که بهترین خصلت مدیرتان در کهگیلویه و بویراحمد، نگاهی عادلانه و فراگیر به شهرستان‌های ۹گانه این استان است و اگر نگاهی منصفانه داشته باشیم می‌بینیم که خدمات جهاد در همه شهرستان‌ها عادلانه و جامع است؛ از دیشموک تا باشت و گچساران تا چیتاب و مارگون، از زیلایی تا دشتروم و همه جای این استان کار شده و کمترین تبعیض در خدمات را در این دوره شاهد بودیم‌.

جناب آقای وزیر؛ ما کشاورزان مناطق بویراحمدنشین از اینکه اولین مقصد شما در برنامه‌ریزی مدیر استانی‌اتان در شهرستان‌های دنا، مارگون و چیتاب است قدردانی می‌کنیم و امیدواریم قدوم مبارکتان موجب خیر و برکت برای کشاورزان این مناطق داشته باشد.

جناب آقای دکتر نیکبخت؛ در دوره مدیریتِ مدیری که برخی‌ها انگ بی‌توجهی به مناطق بویراحمدنشین به او می‌زنند، باغات منطقه کاکان در بویراحمد به طور کامل زیر پوشش آبیاری تحت فشار رفته است؛ منطقه وسیع احمد غریب و سمرون تامین آب شده است؛ پروژه تامین آب اراضی نقاره‌خانه و تامین آب و احداث پمپاژ اراضی بن‌زرد، صدها کیلومتر جاده‌های بین مزارع در بویراحمد و دنا و مارگون، اجرای هزاران هکتار سیستم‌های نوین آبیاری و کانال‌های انتقال آب در مناطق بویراحمدنشین، این‌های کارهای کمی نیستند.

آقای وزیر، در دوره مدیریت آقای دکتر معتمدی‌پور، صدها مجوز جدید احداث مزارع پرورش ماهی سردآبی و خاویاری صادر شده است؛ برای اولین بار هزاران تن مجوز احداث سردخانه صادر شده و صدها تن ظرفیت جدید سردخانه‌ای در بویراحمد و دنا به بهره‌برداری رسید؛ دشت سقاوه مارگون که سال‌ها بلااستفاده بوده برای اولین در آن شهرک دامپروری احداث شده و منطقه پوزه سفید کاکان که اراضی بی‌آبی بود به محل احداث شهرک گلخانه‌ای تبدیل شده است؛ این خدمات ارزشمتد است و نشان از توجه مدیرکل شما به مناطق بویراحمدنشین است‌.

آقای وزیر حقیقتا در این دوره در منطقه بویراحمد کارهای خوبی انجام شده که باید قدردان باشیم و از شما برای افزایش این خدمات تقاضای حمایت کنیم.

جناب آقای دکتر نیکبخت؛ در این دیار برای اولین بار گلخانه تولید محصول بلوبری احداث شده و در تولید پایه‌های گل‌رز تامین کننده و صادرکننده این محصول مهم به چندین استان شدیم.
در گلخانه‌های گل‌رز با تولید بیش از ۱۹ میلیون شاخه گل در بویراحمد یکی از شهرستان‌های تولیدکننده کشور هستیم و این‌ها کارهای کمی نیستند و در این فرصت کم نمی‌شود به همه خدمات اشاره کنیم.

آقای وزیر ما کشاورزان منطقه بویراحمد علی‌رغم مشکلات معمول بخش کشاورزی از مدیریت آقای دکتر معتمدی که مرز جعرافیایی و قوم‌گرایی و سردسیر و گرمسیر نمی‌شناسد و در همه شهرستان‌ها کار انجام شده راضی هستیم و به اینکه او می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند، امیدوار هستیم.

آقای وزیر البته این درددل و سخن کشاورزان بویراحمدی به معنای نبودن مشکل نیست بلکه نشانه قدردانی آنهاست که امیدواریم همچون سفر قبلی دولت در این سفر نیز شاهد خبرهای خوبی برای همه کشاورزان باشیم.

جمعی از کشاورزان منطقه بویراحمد

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت