پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 تیر 1402 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 137861

بازدید ۸ساعته معاونان وزیر جهادکشاورزی از شهرستان های دنا و کهگیلویه/استقبال گرم مردم و وعده های امیدوار کننده مسئولان!

امروز شهرستان های دنا و کهگیلویه میزبان معاونان وزیر جهادکشاورزی به نمایندگی از دولت مردمی آیت الله رئیسی بودند.

صدای جنوب:

در اولین روز از سفر پرخیروبرکت دولت مردمی آیت الله رییسی به استان، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها باهمراهی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از طرح های تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان های دنا و کهگیلویه بازدید نمودند.

در این بازدید که به مدت ۸ساعت به طول انجامید ظرفیت های کشاورزی این دو شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و ماحصل آنها جهت ارائه به شورای برنامه ریزی استان به ریاست حجت الاسلام رئیسی آماده شد.

معاونین وزیر جهاد کشاورزی وهمراهان ابتدا از پروژه ۳۰۰ هکتاری تامین آب اراضی دیم مناطق احمد غریب و سمرون در شهرستان دنا بازدید کردند.

صفدر نیازی شهرکی در این بازدید اظهار کرد: این پروژه در سطح ۳۰۰ هکتار در حال انجام است که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که در دولت تمام تلاش خود را برای تامین این مبلغ انجام خواهیم داد تا کشاورزان منطقه از برکات این طرح استفاده کنند.

نیازی با بیان اینکه این پروژه آب و خاک در ۴۷ کیلومتری شمال شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، تصریح کرد: با اتمام این پروژه برای بیش از ۱۲۵ نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

درادامه این بازدید ۸ساعته معاون معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی بااستقبال گرم مسئولان کهگیلویه از پمپاژ شیخان بازدید نمودو سپس سفرخودرابه دو بخش چاروسا و دیشموک آغاز کرد.

استقبال گرم مردم چاروسا از خادمان خود در وزارت جهاد کشاورزی وسازمان جهاد کشاورزی استان سبب شد تا در ورودی شهر قلعه رییسی،نیازی شهرکی، معتمدی،، راد وموسوی  پاسخگوی درخواست های مردم در گرمای سوزان این منطقه باشند.

مجید موسوی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل امور استان‌ها  در جمع مردم اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات، اما مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفتیم و باید قدردان مردمی که نظام را حمایت می‌کنند باشیم.

مدیرکل امور استان‌ها در جهاد کشاورزی مشکلات این دو بخش را در دو قسمت عنوان و تصریح کرد: برخی را در استان پیگیری و نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: برخی مشکلات ملی هستند، بایداعتبارات آن‌ها برآورد و طرح مشخص شود و در صورتی مشکلی نداشته باشد پیگیر و مشکل آن را برطرف خواهیم کرد.

موسوی بیان کرد: رویه دولت آیت‌الله رئیسی پیگیری مشکلات و رفع آن‌هاست.

درادامه پس از توضیحات بخشدار و امام جمعه چاروسا، دره خواجه و رودسمه هدف بعدی سفر مسئولان ارشد جهاد کشاورزی کشور و استان شدند.

سیدعلی معتمدی پور وهمراهان در مسیر منتهی به رودسمه، باحضور در  گلزار شهیدنوروزی به مقام شامخ شهدا احترام کردند.

پدر این شهیدوالامقام باقدردانی از این اقدام گفت: تلاش برای تعیین تکلیف پمپاژ رودسمه همه مردم این منطقه را خوشحال می کند و به توسعه این دیار منجر خواهد شد.

سپس مردم منطقه رودسمه که به باور بسیاری از کارشناسان محروم تزین نقطه استان محسوب میشود در استقبال از میهمانان سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه کهگیلویه، امام جمعه دیشموک، بخشدار دیشموک مطالبات مردم را ارائه و بر پیگیری پمپاژ رودسمه بعنوان اولویت اصلی مردم محروم دیشموک نام بردند.

سیدعلی معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیزدرسخنانی گفت: هرقولی به مردم دادیم بدان عمل کردیم.

وی خطاب به معاون وزیر جهادکشاورزی اظهارکرد: تمامی امور قابل پیگیری پمپاژ رودسمه انجام شده وهرنوع مجوزی نیز انجام شده و این طرح فقط نیازمند اعنبار برای اجرای عملیات است و اعتبار اختصاصی باید پرداخت شود.

معتمدی پور تصریح کرد: ما شبانه روز پای کار هستیم تا این طرح ها به سرانجام برسد.

در ادامه این بازدید صمیمانه، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از هیئت دولت به مردم این منطقه وعده تامین اعتبار پروژه پمپاژ رود‌سمه را داد.

صفدر نیازی شهرکی اظهار کرد: ۲۱ پروژه زخمی در حوزه آب و خاک از دولت‌های قبل بر جای مانده که همه همت ما تامین اعتبار این پروژه‌های مهم است.
معاون آب و خاک‌ وزارت جهاد کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی استان پروژه‌های زیادی را به رئیس جمهوری پیشنهاد داده که پروژه تامین آب و پمپاژ رود سمه در دیشموک نیز مصوبه سفر را می‌گیرد.
وی گفت: در کنار اعتبارات استانی و ملی بهترین راه تامین اعتبار پروژه‌های بر زمین مانده فروش اموال است که یک ماده قانونی است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
نیازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: در مورد سایر نیازهای مردم منطقه دیشموک و در حوزه راه و آب، با جدیت این مشکلات را به گوش رئیس جمهوری می‌رسانم.

.    

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت