پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 آذر 1402 ساعت 22:09:: شناسه خبر: 141251

موحد پُرنفوذ و محبوبی بی نظیر…!

قدرت نماینده بستگی به عمل خود دارد. نماینده مجلس به واسطه رفتار و عملکردش می‌تواند قدرت و قوت نماینده را کاهش و افزایش دهد. موحد هیچ وقت از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود کوتاه نیامد، هرکجا دولت‌ها همکاری نکردند و قوانین اجرا نشد، اعتراض کرد. موحد همیشه استقلال داشته و حضور او به عنوان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی وزن فوق‌العادی را از این استان به کشور عرضه می‌کند.

صدای جنوب:

موحد ۲۴ سال نماینده مردم در مجلس بود، ۲۰ سال نمایندگی مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و ۴ سال هم نمایندگی مردم بهبهان را بر عهده داشت. فردی پرنفوذ و دارای لابی قوی، در فضای انتخابات پیش‌رو در حال رایزنی و لابی با جریان‌های مختلف سیاسی و مردمی است. او بابت اینکه با اکثریت گروه‌های مردمی و سیاسی نشست و برخاست دارد، از چهره‌های معتمد در میان مردم و سیاسیون است.

چاقوی برنده اقتصاد و تورم و از طرفی بیکاری جوانان زخم‌های زیادی بر تن رنجور مردم گذاشته و حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به‌دلیل فاصله زیادش از قطار توسعه و کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ صنعتی بیشتر با این معضلات و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. «موحد» و هر مسئول دیگری باید نگران این مسئله باشد و تمام هم و غم خود را روی مقوله اقتصاد و بهبود معیشت مردم بگدارد.
حضور تاثیرگذار موحد بر فضای سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ از او یک چهره چندوجهی با توانایی‌های شایان توجه برای حضور در صحنه سیاسی استان ساخته است. موحد خیلی وقت است که از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تندرو گذر کرده، از آن سو همکاری با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو که چارچوب فکری آنها در ظرف پُر وسعت انقلاب اسلامی گنجانده می‌شود، از او سیاست‌مداری با سابقه و چند جناحی ساخته است. شاید مهمترین چالش شوک‌برانگیز موحد رد صلاحیتش در یکی از دوره‌های مجلس بود که هنوز که هنوز است ترس از تکرار آن وجود دارد.
رفتار‌های سیاسی «موحد» در دوران نمایندگی مردم در مجلس او را به عنوان شخصیتی متمایز از دیگر رقبایش معرفی کرد، سابقه طولانی او در مجلس و کمیسیون‌های مختلف، نشست و برخاست با سران مطرح کشور سبب شده تا او دارای یک چارچوب فکری و اصولی باشد که به نظر من در این رابطه خیلی نسبت به افراد دیگر موفق عمل کرد.
«موحد» هیچ‌وقت با تکیه بر یک طیف سیاسی به مجلس راه نیافت، به نظر می‌رسد؛ ویژگی‌های فردی و برخورد ویژه و خاص با مردم محبوبیت بی‌نظیری را برای او به ارمغان آورده و این مسئله طیف‌های مختلف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را متقاعد کرده که پشت سر او بایستند و همین موضوع نام او را چنان بزرگ کرده که حتی رقبای او بارهای بار وی را رقیب «قدر» معرفی کردند.
«موحد» برای خود یک چارچوب منطقی دارند، اما با گرایش‌های تند منتقدانش جور در نمی‌آید.
«موحد» یک کارشناس است، کارشناسی که در سطح ملی می‌تواند، فعالیت کند. او پتروشیمی را کلنگ‌زد و دیگران او را رها کردند و خودش دو باره به آن رونق داد. نمونه این کارها زیاد است. آبرسانی به شهرستان بهمئی، اتمام پروژه پاتاوه – دهدشت و ده‌ها پروژه عمرانی دیگر همه با فشار و حضور موثر موحد به نتیجه رسیده‌اند یا می‌رسد.
قدرت نماینده بستگی به عمل خود دارد. نماینده مجلس به واسطه رفتار و عملکردش می‌تواند قدرت و قوت نماینده را کاهش و افزایش دهد. موحد هیچ وقت از حقوق مردم حوزه انتخابیه خود کوتاه نیامد، هرکجا دولت‌ها همکاری نکردند و قوانین اجرا نشد، اعتراض کرد. موحد همیشه استقلال داشته و حضور او به عنوان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی وزن فوق‌العادی را از این استان به کشور عرضه می‌کند.
از حضور دو باره «موحد» به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی رمزگشایی خواهیم کرد. اما اصل مطلب این است که شخص موحد تصمیم بر حضور دارد و حتماً در این باره برنامه متفاوتی باید نسبت به قبل داشته باشد، موحد قطعاً می‌خواهد که عمر سیاسی‌اش با موفقیت‌‌‌های مهم به پایان برسد. هرچند به لحاظ تفکر سیاسی اصولگراست، اما سایر جریان‌های سیاسی زاویه‌ی تند با او ندارند و پایگاه و جایگاه فکری رأی‌آوری بالایی در جامعه دارد و هوادارانش می‌توانند امید زیادی به رأی‌آوری داشته باشند که این موضوع شانس ایشان برای انتخابات ۱۴۰۲ را هم پررنگ کرده است.  پس موقعیت موحد از لحاظ سیاسی موقعیت سختی است و باید تصمیم‌های بسیار سختی بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت