پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1402 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 142641

حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد جان ۱۹۵ نفر را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۹۵ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

کامروز امینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: از کل متوفیان ارجاعی، ۵۴ نفر زن و ۱۴۱ نفر مرد بوده اند.

وی افزود: این آمار به تفکیک به ادارات پزشکی قانونی شهرستان های بویراحمد ۱۲۹ نفر، گچساران ۳۳ نفر، کهگیلویه ۲۶ نفر، باشت ۴ نفر و بهمئی ۲ نفر تعلق دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصدومان ناشی از حوادث رانندگی، تصریح کرد: مراجعان به ادارات پزشکی قانونی استان با ادعای مصدومیت ناشی از تصادف ، پنج هزار و ۲۴ نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱.۳ درصد افزایش داشته است.

تصادفات رانندگی یکی از معضلات اصلی جوامع بشری است که سالانه جان انسان‌های بسیاری را می‌گیرد و خسارات جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد. در این میان، عوامل متعددی در بروز تصادفات نقش دارند که خستگی و خواب آلودگی رانندگان از جمله مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.عامل اصلی ۴۰ درصد تصادفات فوتی، خستگی و خواب آلودگی هنگام رانندگی است .

این استان با چهار هزار۹۰۲ مجروح رتبه ششم آمار جرحی بر حسب جمعیت را در کشور دارد که این آمار در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد، تصادفات رانندگی بعد از بیماری‌های قلبی و سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است. حوادثی که به طور کلی سه دسته عامل را برای وقوع آن ذکر می‌کنند، رانندگی بد و خطرناک که از آن به عوامل انسانی یاد می‌شود. جاده‌های خطرساز و خودروهای ناایمن.

بیش از ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این استان با داشتن کمتر از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت