پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اسفند 1402 ساعت 10:12:: شناسه خبر: 143973

یادداشت /

قربانی یار غار در پستوی قومیت گرایی و همراهی ابرشهریار معامله باشت و باوی

وقتی به انتخابات فکر می کنم کاشکی های زیادی است، کاش این انتخابات نبود تا آن نمی شد؟

صدای جنوب:

یادداشت زیر ارسالی از مخاطب صدای جنوب است و عینا در زیر بدون هیچگونه قضاوتی می آید:

قربانی یار غار در پستوی قومیت گرایی و همراهی ابرشهریار معامله باشت و باوی

خوش بُوَد گر مَحَکِ تجربه آید به میان
تا سِیَه‌روی شود هر که در او غَش باشد

وقتی به انتخابات فکر می کنم کاشکی های زیادی است، کاش این انتخابات نبود تا آن نمی شد؟
خوب شد انتخابات هست تا اینچنین شد؟
وقتی به باور می رسیم، گاهی شک معنا نداشته باشد و هنگامی که عقلانیت سوار باشد، تعصب شکل نمی گیرد. اما باورها در گذر تاریخ شکل می گیرد و گاها از شاکله خود خارج می شوند.
انسان هایی که از باور اطرافیان صدیق خود سو استفاده کردند، در پیشگاه وجدان خویش همیشه شرمنده خواهند بود. واین از کاشکی های انتخابات است که در کارزار نهایی صدیق از کذاب سوا می‌شود. و باورها می ریزد از شکل یقینی خود و شک سراسر وجود را می گیرد.
می‌رویم به متن و با نهایت عذرخواهی چون کارزار بی مبالاتی است من هم اسم می آورم و از محضر وجدان خویش آرامش می طلبم:
ک م در کنار دکتری صدیق و صاف دل می ایستد و اشک عدم حضور یار شفیق دکتر دهبانی را می‌ریزد و شبانه با مرد پستوهای امروز شیشه ای بر مدار قومیت خویش می چرخد و مطاع اوامر شهریار معامله نیز می گردند.
آقای منطقیان که سال ها دم از ایدئولوژی می زدید و شقه شقه کردن اصلاحات را بخاطر مرحوم لاهوتی عامل بودید، اکنون اتاق ها به لطف فضای مجازی شیشه ای شدند و تعصب قومیت گرایتان در گذر این سالیان رو شده است، چرا که از کامرانی گذشتنت اگر دلیل لاهوتی بودن داشت، گذر از یار شفیق و با مرامت معلول کدام دلیل و برهانی است؟
اگر نظر خود را اعلام می‌دارید که آقای بزرگواری در رد صلاحیت من نقش نداشت، کلید برای کدام حضور و همراهی می‌سازید؟ آیا قربانی کردن مردی شفاف در دوستی و از جنس صداقت به نام دهبانی در پستوی حضورتان با… و…. رهبری نشده است؟
ایل بهمیی به صداقت مشهور است و به قول یکی از بزرگان بالاترین سیاست صداقت است:تعریفی است بر اثبات عدم صداقت مقابله گرایان و تفرقه افکنان.
گویند شبانه با شهریار معامله و نمایندگانش پارلمان می بندید و بند رفاقت سیاسی و اخلاق یتان با آقای دهبانی را ذبح می کنید تا شاید، شاید اقوام مشترکتان در سایه چتر نا صداقتیتان صندلی سبز را لمس کرده و مدیریت امور را پس از این همه شکست در سیاست و اخلاق شبانه اداره کنید.
مطمئن باشید حرکتتان از چشم وجدان بیدار جامعه و حتی هم مسلکانتان در جریان سیاسی محصورتان مخفی نیست و وقتی افسار کنترل و نظارت خود را بر جریان از دست دادید، به اشتباه افسار گوساله های همسایه را کشیدن جز روی زمین غلت زدن ارمغانی نخواهد داشت.
دهبانی هست و جاری و صداقتش را اثبات کرد، اما دنبال تو گشتن در تریبون دهدشت حتی از چشم کودکان این مسیر فراموش نخواهد شد.
شهریاران این دیار و قلندرانه کهگیلویه به شیهه زدن اسب صداقت پاسخی خواهند داد که نجابت از دست داده خود را در باشت وباوی هم نمی توانید در آینده سیاسی و اجتماعی خویش جمع کنید.
دکتر دهبانی پیروز کارزار دوستی و سیاست شد، و شما حتی به مقصد طرح های شبانه تعصب گرایت هم نخواهید رسید.
من الله توفیق
محمد کاظم الیاسی نسب

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت