پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1403 ساعت 07:02:: شناسه خبر: 145742

گزارش جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه با موضوع دسته روی عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع)

جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه با موضوع دسته روی عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در سالن جلسات اداره تبلیغات این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب:

جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه با موضوع دسته روی عزاداری شهادت امام جعفر صادق ع در سالن جلسات اداره تبلیغات این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام بهادری،رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه، با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق در شهرستان در راستای گرامیداشت شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق «ع» افزود: مساجد و هیئات مذهبی با برگزاری مراسم شادی و عزاداری ائمه اطهار می‌توانند، نقش مؤثری در احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام و آشنایی بیشتر مردم با ابعاد علمی، تربیتی و سیاسی آن‌ها داشته باشند.


وی فلسفه مراسمات عزاداری‌ را احیای علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ درصدد آن بوده‌اند که پیام اهل‌بیت علیهم‌السلام در بین مردم نشر داده نشود و وظیفه خطیر ما در جامعه کنونی این است که به کوری چشم دشمنان مراسمات بزرگداشت ائمه اطهار را باشکوه خاصی برگزار و شهادت حضرت امام جعفرصادق «ع» را مثل فاطمیه عاشورایی برگزار کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در ادامه گفت، به مناسبت ایام شهادت حزن انگیز امام جعفر صادق (ع) مراسم باشکوهی باید در شهر دهدشت و بخش های تابعه برگزار شود و مسئولین هیئات مذهبی باید کمال همکاری و همدلی را در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام بهادری در پایان تصریح کرد: ۱۵اردیبهشت ماه روز شهادت امام جعفر صادق (ع) حرکت دسته های عزاداری و سینه زنی از ساعت ۱۰صبح از مقابل میدان امام حسین (ع) مرکزی شهر، شروع می شود و به سمت مسجد امام صادق علیهم السلام ختم می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت