پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1403 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 146797

مشکل طرح منطقه ویژه اقتصادی گچساران و اجرای پتروشیمی چرام رفع شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت این استان نباید فرصت قابلیت تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی گچساران و سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز را از دست دهد.

به گزارش صدای جنوب و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سیدعلی احمدزاده پنج شنبه در نشست با سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شهرستان گچساران با ظرفیتهایی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی دارد قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه انرژی و منطقه ویژه اقتصادی را دارد.
استاندار اظهار داشت با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی با توجه به وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز در این منطقه فرصت ارزشمندی را برای توسعه این استان کم برخوردار ایجاد می کند.
احمدزاده، اظهار داشت: ارتقای سطح اشتغال و افزایش درآمد با جلب و تشویق سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی گچساران امکان پذیر است.
استاندار ساخت صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی، صنایع مرتبط تولید حدود ۳۰ درصد نفت خام کشور در این استان، وجود منابع بزرگ گازی و تاسیسات فرآوری در کنار آن، وجود فرودگاه در گچساران از ظرفیت هایی برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی است.
احمدزاده عنوان کرد: فراهم آوردن شرایط و امکانات برای بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی در حوزه صنعت نفت و گاز و صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از ضرورت های مهم برای وجود منطقه ویژه اقتصادی در این استان است.
استاندار با اشاره به پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام گفت: این پروژه قرار بود در سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید به استان کلنگ‌زنی شود اما عقب نشینی بانک سپه در تامین منابع مالی کار را به مشکل مواجه کرده است.
وی تاکید کرد با توجه به اینکه چرام از مناطق کم‌برخوردار استان است انتظار می‌رود به مانند سایر پتروشیمی‌های کشور به این پروژه توجه شود.
استاندار به اهمیت اجرای پروژه پتروشیمی چرام اشاره کرد و گفت با آغاز روند ساخت پتروشیمی چرام سه هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت