پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 تیر 1403 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 147996

دانشگاه پیام نور زمینه دسترسی دهک‌های پایین به آموزش را فراهم آورده است

صدای جنوب: حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور دهدشت اظهار کرد: محرم، انقلاب مجدد بعد از بعثت انقلاب بود در یک نهضت مقدس ابی عبدالله‌الحسین«ع» در مقابل جبهه کفر استقامت کردند. امام جمعه کهگیلویه با نگاه تحلیلی به واقعه کربلا گفت: آنها که امام را به شهادت رساندند مسلمان […]

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور دهدشت اظهار کرد: محرم، انقلاب مجدد بعد از بعثت انقلاب بود در یک نهضت مقدس ابی عبدالله‌الحسین«ع» در مقابل جبهه کفر استقامت کردند.

امام جمعه کهگیلویه با نگاه تحلیلی به واقعه کربلا گفت: آنها که امام را به شهادت رساندند مسلمان بودند منتها عدم درک صحیح از مباحث باعث شد کسانی که امام را دعوت کردند به سمت و سویی بروند که سر امام بر نیزه برود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش تبیین و روشنگری و آموزش علم دارد،اضافه کرد: دانشگاه در ترویج فرهنگ عمومی جامعه نقش مهمی دارد نقش استاد صرفا آموزش نیست بلکه هدایتگر است،ابزار نیست مکان علمی است که باید بتواند در فرهنگ جامعه نقش تاثیرگذار داشته باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد:دانشگاهی که در مسایل سیاسی موضع نداشته باشد و در مباحث فرهنگی و اجتماعی حرفی برای گفتن نداشته باشد مرده و بی روح است.

وی با اشاره به جانمایی دانشگاه پیام نور دهدشت تصریح کرد:پیام نور ساختمانی در یک گوشه شهر است نشان می‌دهد نقش سیاسی و مسایل عمومی جامعه کمرنگ است دانشگاه باید در بطن جامعه بیاید. انتظار می‌رود دانشجویان پروژه‌ای برای رفع معضلات اجتماعی تدوین کنند و برای ایجاد فضای معنوی در دانشگاه برنامه داشته باشند.استادی که ناامیدی ایجاد می‌کند و حرف از نمی‌توان و نمی‌شود بزند ،استاد نیست.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه استاد باید در بحرانها و سختی‌ها دستگیر دانشجو باشد،توصیه کرد که دانشگاه با نگاه‌های بلند مدت اداره و برای تقویت رشته‌های علوم انسانی و علوم شناختی برنامه داشته باشد همچنین بسیج دانشجویی و انجمن‌ها فعال و پویا شوند.

محمدناصر داوودی در این نشست با اشاره به اهداف و رسالت‌های دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه زمینه دسترسی دهک‌های پایین به آموزش را فراهم آورده است.

رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت افزود: شهریه پایین از جمله دلایل اقبال دانشجویان به این دانشگاه است. داوودی گفت: ۳۰رشته کارشناسی و یک رشته ارشد در حقوق خصوصی در پیام نور دهدشت دایر بوده و ۱۴۰۰دانشجو دارد.

وی گفت:رسالت دانشگاه فرهنگی است اگر فرهنگ را از دانشگاه بگیریم آموزشکده‌ای بیش نیست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت