پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مهر 1403 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 150494

در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مطرح شد/

سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از منظم‌ترین ادارات در حوزه مالی است

جوادی با بیان اینکه جهاد کشاورزی دومین دستگاه بزرگ و عریض و طویل استان است، تاکید کرد: قطعا کنترل یک مجموعه با این گستردگی صرفا از طریق شخص رییس سازمان ممکن نیست و در این شرایط انتصاب مدیران پاک‌دست، اهمیت دوچندانی دارد.

صدای جنوب:

در نشست مقامات ارشد جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل دیوان محاسبات، بار دیگر بر نظم مالی و اهتمام بر سلامت اداری جهاد کشاورزی این استان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید ایوب صدرپور اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع هر تخلف یا جرمی را رویکرد اصلی دیوان محاسبات در این استان برشمرد.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رییس، معاون توسعه و ذیحساب سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار کرد: یکی از اداراتی که ما در آن با وجود گستردگی زیاد، تعدد وظیفه و تنوع ماموریت‌ها، مشکلی نداریم، سازمان جهاد کشاورزی است که تعامل خوبی هم از حیث مشاوره قبل از اسناد مالی و هم نظارت و رسیدگی با این مجموعه‌یِ گسترده داریم.

صدرپور با قدردانی از اهتمام رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین او برای کار پاک و بدون تخلف، با وجود رسالت سنگین آنها در تولید، توزیع و تنظیم بازار، تصریح کرد: بنای ما بر تعامل، پیشگیری و مشاوره بی‌منت است و مچ‌گیری هیچ جایگاهی در بین کارشناسان و حسابرسان دیوان نداشته و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که گرهی که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز کرد و در این مسیر تلاش ما بر این است که هیچ مشکلی برای هیچ مدیری پیش نیاید.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد از همکاری و پاسخگویی مسئولان جهاد کشاورزی در اسناد مالی قدردانی کرد و گفت: این روحیه یک مدیر که قبل از هر هزینه‌کردی از کارکنان و حسابرس دیوان، مشاوره می‌گیرد، نشانه‌ای از سلامت اداری است و در جهاد کشاورزی این رویه برقرار است.

صدرپور از احصای تکالیف،محدودیت‌ها و مجوزهای برنامه‌ هفتم توسعه و اسناد مهم بالادستی و ارسال آنها به مدیران خبر داد و تاکید کرد: مشکلات و شرایط خاص دستگاه‌ها را درک می‌کنیم و پیگیر رفع برخی موانع و عوامل زمینه‌‌ساز تخلف از جمله تاخیر در ابلاغ اعتبارات، مبادله موافقتنامه‌ها و برداشت از حساب جاری ادارات هستیم.

حمید جوادی، مدیرگروه حسابرسی دیوان محاسبات نیز در این دیدار، جهاد کشاورزی را منظم‌ترین اداره در حوزه مالی دانست و گفت: کار سیستمی یکی از حلقه‌های گم‌شده ادارات ماست اما جهاد یکی از معدود اداراتی است که کار سیستمی در آن نهادینه شده است.

جوادی با بیان اینکه جهاد کشاورزی دومین دستگاه بزرگ و عریض و طویل استان است، تاکید کرد: قطعا کنترل یک مجموعه با این گستردگی صرفا از طریق شخص رییس سازمان ممکن نیست و در این شرایط انتصاب مدیران پاک‌دست، اهمیت دوچندانی دارد.
وی افزود: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در رعایت قوانین یکی از دستگاه‌های نمونه است.

جوادی با ذکر چند مثال، تصریح کرد: در به‌کارگیری نیرو و استخدام حتی به عنوان نیروی شرکتی علی‌رغم تعداد بالای افراد بازنشسته، ولی جهاد کشاورزی به رعایت قانون اهتمام داشته و نیروی در این چند سال استخدام نکردند و پیگیر جذب مجوز قانونی هستند که جای قدردانی دارد.

مدیر گروه حسابرسی دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: فقط یک واحد مدیریتی جهاد به اندازه یک اداره کل دیگر، تعدد وظیفه دارد و ضروری است در تخصیص اعتبارات، مزایا و حقوق کارمندان، امکانات و… این موارد را لحاظ کنند.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت