پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 مهر 1403 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 150664

حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد/آغاز به کار نخستین رویداد منطقه ای تولید پوستر بلوط و باروت در یاسوج

مسئو دفتر هنر مردمی و رسانه و جریان سازی حوزه هنری گفت:رویداد منطقه ای تولید پوستر «بلوط و باروت» با موضوع مبارزات عشایر جنوب علیه پهلوی در یاسوج آغاز به کار کرد.آذریتون ادامه داد:این رویداد به میزبانی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۳۰ هنرمند شاخص گرافیک از استانهای جنوبی کار خود را آغاز کرد.

صدای جنوب:

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ،ثارالله آذریتون مسئو دفتر هنر مردمی و رسانه و جریان سازی حوزه هنری گفت:رویداد منطقه ای تولید پوستر «بلوط و باروت» با موضوع مبارزات عشایر جنوب علیه پهلوی در یاسوج آغاز به کار کرد.
آذریتون ادامه داد:این رویداد به میزبانی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۳۰ هنرمند شاخص گرافیک از استانهای جنوبی کار خود را آغاز کرد.
هنرمندانی از استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آثاری را با موضوع مبارزات عشایر علیه پهلوی و همچنین بمباران عشایر در سال ۱۳۴۲ تولید می کنند.
مسئول دفتر هنر مردمی حوزه هنری در پایان گفت:رویداد منطقه ای بلوط و باروت از روز شنبه چهاردهم تا دوشنبه هفدهم مهرماه در هتل پارسیان شهر یاسوج و منطقه عشایری گرگو شهرستان بویراحمد برگزار می شود .
از میان آثار تولید شده در این رویداد به انتخاب هیات داوران متشکل از آقایان مجلسی و فرود عباسی پنج اثر برگزیده و در آیین اختتامیه با اهدای لوح جشنواره و جایزه نقدی تجلیل می شود.
وی بیان کرد: در این رویداد تلاش می شود تا تاریخ مبارزات مردم استان های جنوبی کشور با رژیم پهلوی بازخوانی شود.
در نشست آغاز به کار این رویداد که همراه با برنامه تبیینی چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری برگزار شد، دکتر کشواد سیاه پور مدرس دانش گاه و تاریخ پژوه و مشاور تاریخی سریال آتش و باد مباحثی را پیرامون چرایی و چگونگی مبارزات عشایر علیه رژیم پهلوی بیان کرد.

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت