پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اردیبهشت 1396 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 18167

رای اولی ها رای دادند /مردم حضور در پای صندوق های رای را به ساعات پایانی موکول نکنند

مردم کهگیلویه وبویراحمد با حضور چشمگیر خود در انتخابات شرکت کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد از ساعت های آغازین انتخابات در صف های به هم فشرده در پای صندوق های رای حاضر شدند.

IMG-20170519-WA0093

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم قدرشناس، فهیم و همیشه در صحنه این استان خواست تا حضور در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

۸۲۵۳۵۶۵۱-۷۱۶۲۲۸۶۹

به گزارش صدای جنوب،سید موسی خادمی روز جمعه در بازدید از برخی شعب اخذ رای در یاسوج  اظهار داشت که متولیان و مسئولان امر تمام تلاش و تمهیدات لازم برای تسریع و شتاب بخشی در رای گیری از مردم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه شرایط و تمهیدات لازم نیز برای حضور مردم در انتخابات سالم و امن فراهم شده است، گفت که به دلیل آنکه در برخی شهرهای استان انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیکی برگزار می شود در صورت احتمال بروز اشکالاتی در فرآیند رای گیری، مردم نگران نباشند و حوصله به خرج دهند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند در استان گفت که ۹۲۴ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد که شمار واجدان شرایط رای دادن در انتخابات در استان کهگیلویه وبویراحمد  ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر اعلام شده که ۱۳ هزار و ۶۸۱ نفر از آنان رای اولی هستند.
وی تاکید کرد که حضور پرشور و حداکثری آحاد مختلف مردم در صحنه انتخابات به عنوان رکن رعنا و نماد مردم سالاری دینی پشتوانه برای عزت، اقتدار و پیشرفت روز افزون ایران اسلامی و تداوم و تحکیم بیش از پیش پایه های نظام در ابعاد گوناگون است.
وی ابراز داشت که حضور در پای صندوق های رای آنچنان اثرگذار و نقش آفرین در سیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان است که می توان از انتخابات به مثابه رفراندومی دیگر در تایید امت نسبت به آرمان های والای انقلاب قلمداد کرد.

معاون سیاسی استاندار:

هیچ مدرکی جز شناسنامه برای اخذ رأی درکهگیلویه و بویراحمدقابل قبول نیست.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت که هیچ مدرک دیگری جز شناسنامه برای اخذ رأی در شعبه های ثابت و سیار این استان قابل قبول نیست.

فتاح محمدی روز جمعه  اظهار داشت که اخذ رأی در تمامی شعبه های ثابت و سیار این استان تنها با ارائه شناسنامه توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: در خواست می شود که رأی دهندگان در کهگیلویه و بویراحمد برای تسهیل در امر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که متولدان ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ و قبل از آن و با حداقل ۱۸ سال تمام می توانند رأی دهند.
محمدی از اعضای شعبه های نام نویسی و اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد خواست حتماً در تمام طول مدت رأی گیری به وسیله یک دستگاه رادیو دستور العمل های فوری ابلاغی ستاد انتخابات کشور را مورد عمل قرار دهند.
وی عنوان کرد که رأی دهندگان کد نامزد داوطلبان انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در برگ رأی درج کنند.
محمدی ابراز داشت: اعضای شعبه های اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به برگزاری همزمان ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به رأی دهندگان تذکر دهند که مشخصات مورد نظر خود را در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج کنند.
وی گفت که رأی دهندگان در کهگیلویه و بویراحمد برگ های رأی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی را در صندوق های مربوط به آن بیندازند.
محمدی اظهار داشت: اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ وجه نباید در محل شعبه و یا اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

رای اولی ها درانتخابات شرکت کردند.

IMG_20170518_145232

رای اولی های گچسارانی و باشتی برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور آگاهانه و با شور و نشاط خاصی در نخستین ساعات کار رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شدند تا برای نخستین بار شناسنامه و انگشتان خود را به مهر غیرت آغشته کنند.
مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این ۲شهرستان بویژه جوانان یک ساعت قبل از آغاز رسمی برای انتخابات، انداختن آری به صندوق ها در پشت شعب اخذ رای تجمع کرده بودند.
با توجه به اینکه رای گیری در روز تعطیل انجام می گیرد، حضور پر شوق و شور رای اولی ها همراه پدر و مادرشان در ساعت آغازین انتخابات قابل ارج نهادن است.

**مهم بودن یک رای در سرنوشت کشور
یکی از رای اولی های باشتی می گوید: در انتخابات های گذشته نقش تماشاچی را داشتم اما این انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی ما رای اولی هاست و با رای دادن می توان وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کنیم.
یونس زمانی گفت: حضور ما در انتخابات نشان از استقلال و آزادی است و همه باید بدانند یک رای نیز در سرنوشت کشور مهم است و این حق در انقلاب اسلامی به مردم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند.
وی ابراز کرد: همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای آمدم تا در سرنوشت کشورمان به عنوان ادای تکلیف شرکت کنم.
دیگر جوان رای اولی گچسارانی نیز برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی را مهم دانست و افزود: سالها انتظار کشیدم که بتوانم من نیز مانند بقیه مردم در سرنوشت کشور و شهر خود تاثیر گذار باشم.
رضا مرادی گفت: خوشحالم که برای نخستین بار در ۲ انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا مشارکت می کنم.
وی ادامه داد: از اینکه در سرنوشت خود و کشورمان مشارکت می کنم، احساس غرور دارم.

**رفع مشکلات اقتصادی مهمترین خواسته از رئیس جمهوری
یک جوان گچسارانی گفت: حس بسیار خوبی برای ایفای نقش در تعیین سرنوشت کشورم دارم که توصیف آن بسیار دشوار است.
حسن شریف زاده اظهار داشت: مهمترین خواسته از منتخب مردم در انتخابات رفع مشکلات اقتصادی کشورمان است.
این دانش آموز دبیرستانی با بیان اینکه من تجربه رای دادن را در انتخابات دانش آموزی را دارم افزود: برایم خیلی مهم است بدانم که رای من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای انتخاب کاندیداهای اصلح ریاست جمهوری مدام به سراغ رسانه ها و محافل عمومی رفتم تا با دقت، افراد اصلح را شناسایی و تعیین کنم.
یکی از دانش آموزان که خود را امیر علی عباسی معرفی کرد، افزود: از اینکه رای من در سرنوشت آینده کشور و شهرمان تاثیر دارد، خوشحال هستم.
وی بیان کرد: انتخاب شایسته ریاست جمهوری، توطئه ها و ترفند دشمنان نظام و انقلاب را شکست خواهد داد.
وی از حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف سیاسی و دینی یاد کرد و تصریح کرد: برای تعیین سرنوست خود پای صندوق های رای آمدم و شرکت در انتخابات برای ما ایرانیان یک وظیفه مهم و تاثیرگذار است.

۸۷۷۳ رای اولی در گچساران و باشت
رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: هشت هزار و ۳۷۵ نفر رای اولی دارای شرایط در این شهرستان وجود دارد.
ˈعطاء الله گرجی نژاد افزود: رای و نظر دادن در اداره امور کشور و نظام جمهوری اسلامی یک نعمت الهی و افتخاری است که نصیب این نوجوانان ایران شده است.
وی سن قانونی رای دادن در انتخابات پیش رو را ۱۸ سال تمام ذکر کرد و گفت: نوجوانان رای اولی این شهرستان همگام با پیشکسوتان در این آزمون ملی، حماسه سیاسی جدید خلق خواهند کرد.
رییس اداره ثبت احوال گچساران گفت: افرادی که مشکلات سجلی دارند می توانند هر چه سریعتر برای رفع مشکلات شناسنامه خود به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه کنند.
فرماندار باشت گفت: با توجه به آمار موجود بیش از ۱۵ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.
سید مسعود حسینی افزود: بیش از ۴۰۰ نفر از این تعداد برای نخستین بار به‌عنوان رأی اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.
شهرستان باشت و گچساران دارای بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت