پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 خرداد 1396 ساعت 07:03:: شناسه خبر: 18360

در آیین افتتاح پایگاه پژوهشی شهر تاریخی دهدشت مطرح شد

دولت تدبیر و امید حامی اصلی محرومان است/مسؤولان باید نقد رسانه‌ها را بپذیرند

فرماندار کهگیلویه گفت: باید مسئولان با همکاری مردم نسبت به اجرای برنامه‌های عملیاتی دولت روند توسعه شهرستان را شتاب بخشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برخی افراد به خاطر منافع سیاسی، دولت را تخریب می‌کنند گفت: دولت هیچ گونه هراسی از تخریب آنان ندارد و مردم باید عملکر ها را قضاوت کنند.

به گزارش صدای جنوب،علی پوزش  در مراسم  افتتاحیه پایگاه پژوهشی شهر تاریخی دهدشت  اظهارداشت: تخریب دولت از سوی برخی افراد مغرض  کاری ناشایست است و همگان بدانند دولت از نقد منصفانه به نحو احسن استفاده می‌کند.

۲۰۱۷-۰۵-۲۳-۱۰-۳۰-۴۰_۲۰۱۷۰۵۲۲_۱۹۴۳۵۷وی دولت تدبیر و امید را حامی اصلی محرومان دانست و گفت: باید همه مسئولان با همکاری و تلاش جهادی در پیشبرد اهداف نظام همکاری کنند.
وی اظهار کرد: دولتی که از سوی مردم انتخاب شده باید برای همه قابل احترام باشد و تخریب ناروا و شایعه پراکنی سبب ایجاد هرج و مرج در جامعه می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تأکید کرد: باید مسئولان با همکاری مردم نسبت به اجرای برنامه‌های عملیاتی دولت روند توسعه شهرستان را شتاب بخشند.
پوزش یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم را احیای فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی دانست و گفت: در شهرستان طی چهار سال گذشته اعتبارات خوبی به حوزه فرهنگ تخصیص داده شد.
وی افزود: احیای حوزه فرهنگ به توسعه دیگر زمینه‌ها کمک خواهد کرد.
پوزش از مشارکت پرشور مردم در انتخابات تقدیر کرد.

ثبت ۲۱ اثر تاریخی و معنوی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که در دولت تدبیر و امید ۲۱ اثر تاریخی و معنوی در شهرستان‌های مختلف این استان ثبت ملی شده است.

محمود باقری  نقش‌های برجسته تنگ سولک در بهمئی، آثار سنگی چین لوداب، شهر سنگی دلی یاسیر کهگیلویه، قلعه کی نصیر بهادر بویراحمد، قلعه رئیسی کهگیلویه و دو گور دو پا در باشت را از جمله بناهای تاریخی مهم ثبت ملی شده این استان اعلام کرد.
وی بیان کرد: ثبت ملی محوطه تاریخی تنگ ماغر، آواها و نواهای سنتی و ثبت ملی پوشش محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمدی نیز از جمله آثار ثبت ملی شده در این مدت است.
باقری بیان کرد: ۵۰ اثر معنوی شهرستان‌های مختلف این استان از ابتدا تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی ابراز داشت: بارگاه امامزاده محمود طیار (ع)، امامزاده علی (ع) چرام، امامزاده معصوم (ع) دهدشت، امامزاده ابراهیم (ع)، بی‌بی شهر بانو (س)، امامزاده بابا احمد (ع)، امامزاده عبدالله بی منجگان (ع) و امامزاده پیرپلنگ (ع) در دیشموک از اماکن متبرکه به ثبت رسیده در فهرست ملی است.
باقری تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲ هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی، سه هزار و ۸۰۰ شیء تاریخی و ۷۵۰ اثر معنوی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی جزء استان‌های غنی کشور در حوزه باستان شناختی است.
وی عنوان کرد: علاوه بر آثار ثبت شده ۶۱ آسیاب، ۵۰ خانه تاریخی،۴۰ قلعه،۴۰ آب انبار،۲۳ بقعه متبرکه، ۱۹ گورستان، ۱۷ استودان، ۱۳ پل، ۱۳ بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرای این استان در فهرست آثار ملی نیز قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی از نقد منصفانه رسانه‌ها برای توسعه و مرمت بافت‌های تاریخی و معنوی استان استفاده خواهند کرد.
باقری اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در دولت دوازدهم ثبت ملی دیگر آثار تاریخی، معنوی و دیگر سنت‌های قدیمی استان نیز در اولویت خواهد بود.
وی افزود: با ثبت ملی آثار، تاریخ و هویت استان بیشترشناخته خواهد شد.

حساسیت‌هایی که در حوزه فرهنگ شهرستان می‌بینیم مایه خرسندی است.

رییس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه نیز در این نشست  گفت: فرماندار شهرستان به حوزه فرهنگ پر و بال داده و در تأمین اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی را حمایت می‌کند.

۱۳۹۶۰۳۰۱۰۰۲۰۰۸_Test_PhotoH.JPG(2)

سیاوش زمان  با بیان اینکه ملت ما فرهنگ‌ساز است تصریح کرد: حساسیت‌هایی که در حوزه فرهنگ شهرستان می‌بینیم مایه خرسندی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه با اشاره به فراز و نشیب‌های کشور خاطرنشان کرد: نشیب‌ها زمانی ایجاد شد که صحنه از حضور ملت خالی بوده است.

زمان رسانه را پل ارتباطی بین ملت و دولت دانست و گفت: مسؤولان باید نقدهای رسانه‌ها را بپذیرند و در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

وی افزود: اما گاهی افرادی اثبات خود را در نفی دیگران می‌دانند و عملکرد دیگران را زیر سؤوال می‌برند.

این مسؤول با بیان اینکه در حوزه فرهنگ خدمات شایسته‌ای در شهرستان صورت گرفته است،ادامه داد: در میراث فرهنگی افتخار می‌کنم آداب و رسوم شهرستان را در معرض نمایش گذاشتم، اما از سوی برخی مغرضانه زیر سؤوال رفتیم.

زمان خاطرنشان کرد: آقای پوزش از مسؤولان فعال فرهنگی در شهرستان و از نادرترین فرماندارانی است که به حوزه فرهنگ پر و بال داده است.

وی با بیان اینکه فرماندار کهگیلویه دستگاه‌های فرهنگی را در تأمین اعتبار حمایت می‌کند،گفت: شایسته نیست هر کسی تریبون به دست گرفت عملکرد فرماندار را زیر سؤوال ببرد.

زمان تصریح کرد: میزان رضایت مردم از مسؤولان بیانگر خوب بودن عملکرد آنها در عرصه خدمات‌رسانی است و پوزش در شهرستان عملکرد خوبی داشته است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت