پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1396 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 18649

در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی مطرح شد

هشدار به مدیران سهل انگار در برخورد با دست درازکنندگان به اراضی ملی/آتش زدن زمین پس از درو جرم است

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی گفت: به سال گذشته یک هزار و ۷۶۵ فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و ۶۰۰ هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس کل دادگستری استان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به مواهب خدادای این منطقه از کشور گفت: تنها امتیازی که این استان نسبت به سایر استان ها دارد منابع طبیعی و محیط زیست بکر آن است بنابراین وظیفه مردم و مسئولین است که از این نعمت های خدادادی حفاظت کنند واین حمایت و نگهداری به گونه ای باشد که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

به گزارش صدای جنوب، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی اظهار داشت: به سال گذشته یک هزار و ۷۶۵ فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و ۶۰۰ هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی با تاکید بر اینکه ادارات و سازمانهای متولی اراضی ،منابع ملی و کشاورزی خود پیگیر تصرفات بیت المال باشند اظهار کرد: آراء صادره برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می کنند قاطع و اثرگذار می باشد و وتلاش می کنیم ذره ای از حقوق بیت المال ضایع نشود و کسانی که در این زمینه سهل انگاری نمایند در هر پست و مقامی که باشند دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی در برخورد با آنان ندارد و هر چه مسئولیت افراد بیشتر باشد دستگاه قضایی با قاطعیت بیشتری رفتار خواهد کرد.

رییس شورای قضایی استان در ادامه گفت: آراء حدود یکهزار پرونده در زمینه تصرفات به نفع بیت المال صادر و نیز ۵۰ هزار متر مربع از حاشیه رودخانه­ های استان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به توسعه شهری و نگاه به آینده و اینکه رودخانه بشار مانند قلب شهر یاسوج است، اظهار کرد: یکی از خواسته های ما این است که همه حاشیه های رودخانه بشار به پارک ساحلی تبدیل شود، زیرا با این اقدام هم بازار گردشگری فعال شده و هم دست سودجویان از منابع ملی کوتاه می گردد.

آتش زدن زمین پس از درو جرم است

در این نشست بهشتی ­فر مدیر کل منابع طبیعی استان ضمن تشکر از حمایت های دستگاه قضایی استان در دفاع از عملکرد این اداره در خصوص حفظ منابع طبیعی گفت: به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی در جنگل های استان، تاکنون ۱۲۰ کیلومتر آتش­بُر احداث کردیم و نیز در سال جاری با حمایت دستگاه قضایی ۵۵ هکتار از اراضی سرگچینه را رفع تصرف کردیم .

وی گفت: آتش زدن مزارع پس از درو علاوه براینکه حاصل خیزی زمین را از بین می­برد، جرم محسوب می شود و متاسفانه در شهرستان های باشت و کهگیلویه این اقدام خلاف قانون مشاهده شده که این رفتار اشتباه علاوه بر آلودگی هوا، خطر آتش گرفتگی منابع طبیعی را چند برابر کرده است.

سروک یاسوج و بندان سی سخت همچنان کانون بحران اراضی استان است

در ادامه، تاج الدینی؛ رییس امور اراضی استان گفت: در سال گذشته تعداد ۹۱ پرونده تصرف تشکیل و از حدود ۶۶ هزار متر مربع اراضی تصرف شده ۵۷ هزار متر مربع رفع تصرف و به بیت المال بازگشت داده ایم و نیز در سال جدید از ۹ هزار متر مربع تغییر کاربری داده شده ۵ هزار مترمربع رفع تصرف و بقیه موارد در دست پیگیری است.

وی گفت: منطقه سروک یاسوج و بندان سی­سخت همچنان مهمترین مناطق بحرانی امور اراضی استان است.

سامانه ۱۳۶ ویژه تخلفات اراضی

تاج الدینی در پایان گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات در امور اراضی و نیز دریافت گزارش های مردمی سامانه ۱۳۶ را راه اندازی کردیم که تاکنون مردم ۶۲۷ مورد گزارش تلفنی دادند و از آنها می خواهیم در تماس با این سامانه تخلفات را گزارش کنند.

منبع: روابط عمومی دادگستری

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت