پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1396 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 22862

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خبرداد:

اعزام بیش از ۶۰۰ مبلغ به مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد

بیش از ۶۰۰ مبلغ در ماه محرم به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمدگفت: امسال با هدف تبیین قیام عاشورا در ماه‌های محرم و صفر بیش از ۶۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام سید عبدالرشید موسوی متین با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در ماه‌های محرم و صفر، اعزام مبلغ به همه مناطق استان است افزود: مبلغان دینی برای هدایت نسل جوان در مسیر اسلامی و الهی نقش به سزایی دارند.
وی با بیان اینکه مبلغان ازحوزه‌های علمیه استانهای قم و اصفهان دعوت شده اند، ادامه داد: با برنامه ریزی مسئولان تلاش شد مبلغان به مراکز شهرستان‌ها تا دورافتاده‌ترین نقاط استان اعزام شوند.
موسوی متین با اشاره به اینکه تعداد ۷۱ نفر روحانی مستقر نیز مشغول تبلیغ دستورات دینی هستند، گفت: حدود ۱۰۰ روحانی طرح هجرت در روستا‌ها فعالیت می‌کنند و اگر روستایی روحانی نداشته باشد تلاش می‌شود از استان‌های همجوار برای این مناطق روحانی اعزام شود.
وی اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، روشنگری در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی، دوره آموزشی برای اقشار جامعه، برپایی عزاداری، بیان فلسفه قیام عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های روحانیان در مناطق تعیین شده است.
معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر حضور پر رنگ  روحانیان در آیین‌های ویژه محرم تاکید کرد و افزود: روحانیان باید با استفاده از این فرصت ارتباط صمیمی با جوانان و نوجوانان به منظور تبلیغ ارزش‌های دینی برقرار کنند.
موسوی متین تبیین احکام الهی و معارف دینی را وظیفه مبلغان و علمای دین عنوان کرد و ادامه داد: روحانیان باید در عرصه تبلیغ دین و انقلاب با اخلاق حسنه، چهره باز و گشاده رویی به استقبال مردم و جوانان بروند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت