پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 مهر 1396 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 24414

طرح دوفوریتی استخدام ناظرین کشاورزی به کمیسیون مربوطه ارجاع شد/موافقان ومخالفان طرح چه گفتند؟

امروزه جوانان بیکار در کشور چشم به تدبیر و عمل نمایندگان مجلس دوخته‌اند که باید برای آن تأمل کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح دو فوریتی اصلاح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی با ۱۳۱ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه با کلیات موافقت کردند.

زهرا ساعی در توضیح این طرح گفت: با پایان یافتن مدت زمان قانون قبل نباید قانون اثر خود را از دست بدهد لذا طرح پیش رو در ادامه همان قانون قبلی و در تمدید آن است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در جریان تمدید قانون گذشته اصلاحاتی را نیز صورت دادیم برای مثلا مقرر شد این قانون برای مستخدمین که تا تاریخ ۱۸/۷/۹۶ احکام اولیه آنها صادر و حقوق دریافت کرده اند تا پایان سال۹۶ لازم الاجرا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  نیز تاکید کرد که طرح دو فوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین کشاورزی بار مالی ندارد.

شکور پورحسین شقلان  در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی گفت: براساس قانون قرار بود که دولت مهندسین کشاورزی را که حداقل ۲ سال سابقه کار دارند را استخدام کند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای این کار ۳ سال مهلت داشت، ادامه داد: دولت گذشته این قانون را اجرایی نکرد اما شاهد بودیم که آقای نوبخت برای استخدام ۸ هزار نفر تامین مالی انجام داد و تاکید داشت مابقی با تامین مالی در سال ۹۴ استخدام خواهند شد.

وی گفت: در این مسیر نیز دیوان محاسبات اشکالاتی گرفته بود که تا دولت آن را برطرف کند زمان قانونی برای استخدام تمامی مهندسین کشاورزی به اتمام رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین این طرح قانون جدید نیست و نیاز به تامین مالی ندارد بلکه تمدید زمان و ایجاد فرصت برای دولت است تا به وظایف خود عمل کند.

 

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی در مقطعی مصوب شده اما دولت آن را اجرایی نکرده لذا نمایندگان به جای طرح مجدد موضوع باید علت عدم اجرای قانون از دولت را جویا شوند.

علی گلمرادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح دو فوریتی اصلاح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی گفت: طرح مذکور در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مطرح و مصوب شده است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون در مقطعی مصوب شده اما دولت آن را اجرایی نکرده که جای تأسف دارد لذا نمایندگان به جای طرح مجدد موضوع باید علت عدم اجرای قانون از دولت را جویا شوند.

وی با اشاره به اینکه مخالف استخدام جوانان نیست اما چنین موضوعات سبب شده مجلس سرگرم موضوعات غیراساسی شود، تصریح کرد: امروزه جوانان بیکار در کشور چشم به تدبیر و عمل نمایندگان مجلس دوخته‌اند که باید برای آن تأمل کرد.

گلمرادی افزود: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات کشور در ردیف هزینه‌های جاری صرف می‌شود و با اقداماتی مانند طرح مذکور صرفاً پیکره دولت بزرگتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: امروزه به خاطر سوء تدبیر با مشکل کشاورزی، بحران آب و … مواجه هستیم لذا باید به این موضوعات توجه بیشتر شود.
مهرداد بائوج لاهوتی نیز در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل سوم قانون اساسی گفت: قانون مربوط به استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی قبلا وضع شده است و بر اساس آن مقرر شد ۱۰ هزار نفر از ناظران در بخش کشاورزی که دارای دو سال سابقه کار و شرایط مشخصی بودند استخدام شوند اما بر اساس طرح کنونی تبعیض ناروا به وجود می آید.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح مذکور عنوان شده کسانی که احکام برایشان صادر شده و حقوق دریافت می‌کنند تو به عبارتی مشکلی ندارند استخدام شوند که عملا قانون قبلی را باطل می‌کند.

وی اظهار کرد: هم اکنوهن ناظران چای، برنج، گندم و … در حال فعالیت هستند و طرح مذکور آنها را از مسیر خودشان خارج می‌کند لذا پیشنهاد می‌شود جزئیات این طرح در کمیسیون مربوطه مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

همچنین دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالاتی در متن طرح دو فوریتی اصلاح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی وجود دارد و به عبارتی دارای ابهام است. بر این اساس در صورت تصویب کلیات آن می‌توان جزئیات آن را بر حسب نظر نمایندگان مورد بررسی قرار داد.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت